172 de milioane de euro pentru promovarea produselor agroalimentare ale UE în întreaga lume

172 de milioane de euro pentru promovarea produselor agroalimentare ale UE în întreaga lume

Numărul 41, 23-29 oct. 2018  »  Fonduri europene

Comisia Europeană (CE) a anunțat că va finanța cu 172,5 milioane de euro din bugetul agricol al UE promovarea, în Europa și în întreaga lume, a produselor agroalimentare ale UE. Astfel, potrivit unui comunicat al Executivului de la Bruxelles, în următorii trei ani vor fi derulate 79 de campanii, vizând o gamă largă de produse precum lactatele, măslinele și uleiul de măsline, precum și fructele și legumele. „Europa este cunoscută în întreaga lume pentru produsele sale alimentare de bună calitate și pentru patrimoniul său culinar. Producătorii din UE pot conta pe susținerea Comisiei Europene în promovarea, în Europa și în lume, a acestor produse de înaltă calitate. Am călătorit personal în mai multe țări din lume, cum ar fi China, Japonia, Mexic sau Columbia, ca să deschidem noi piețe pentru produsele noastre. Am constatat că există un mare potențial”, a declarat comisarul pentru agricultură și dezvoltare rurală, Phil Hogan.

Scopul programelor este ca producătorii din sectorul agroalimentar al UE să propage informații despre calitatea produselor lor, pentru a le promova pe piețele din UE și pentru a deschide noi piețe. Programele au o serie de priorități, cum ar fi evidențierea calității alimentelor europene cu indicații geografice sau a metodelor de producție ecologică. Dintre cele 79 de programe aprobate, 48 au vizat țări din afara UE. Anumite sectoare de produse sunt, de asemenea, foarte bine reprezentate. De exemplu, 23 de programe sunt dedicate sectorului fructelor și legumelor, iar altele sunt dedicate brânzeturilor și produselor lactate.

Potrivit CE, anul acesta, s-au alocat în total 97 de milioane euro „programelor simple de promovare”, propuse de una sau mai multe organizații din același stat membru. Alte 75,5 milioane euro vor finanța „multiprograme”, propuse de cel puțin două organizații din cel puțin două state membre sau de una sau mai multe organizații europene. Programele selectate vizează solicitanți din 19 state membre, între care și România. (Al.R.)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.