ANPC vrea un ghid de conduită pentru comerţul cu peşte şi încurajarea producţiei autohtone

ANPC vrea un ghid de conduită pentru comerțul cu pește și încurajarea producției autohtone

Telex » Știri 18 septembrie, 9:41  

Comerțul cu pește și produse din pește are nevoie de un ghid de conduită, iar produsele de proveniență autohtonă trebuie încurajate, pentru că un pește dintr-o baltă românească face un drum mult mai scurt până pe rafturile unui magazin decât oricare dintre produsele similare venite din piața intracomunitară, a afirmat Horia-Miron Constantinescu, președintele Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor din România (ANPC), citat de Agerpres. „Vreau să semnalez că mare parte dintre produsele europene prezente pe una dintre cele mai importante piețe de desfacere, cea românească, sunt cel puțin discutabile legate de carența de informații care ne este necesară nouă, ca autoritate, ca să putem fi siguri că punem pe piață produse echivalente celor prezente pe piața europeană. Facem deja o discuție de mai mult timp (…), legată de importul masiv de produse pescărești, produse din pește și cele asimilate acestora, care intră în România având ca suport doar eticheta conform regulamentelor europene, etichetă pe care noi în urma acțiunilor aprofundate de verificare o considerăm cel puțin discutabilă, dacă nu realmente mincinoasă. Aceasta prezintă ca produse extra, cu termen de durabilitate minimală de 14-21 de zile, produse care prin forța lucrurilor își modifică starea de prospețime, așa cum alte regulamente o arată, de la o zi la alta, în așa fel încât ceea ce intră în țară calitate extra, nu poate avea 14 zile tot calitate extra”, a spus Horia Constantinescu. El a afirmat că, în acest fel, a fost distrusă piața locală de pește. Pe lângă aceasta, un impact semnificativ l-a avut un alt act normativ care o lungă perioadă de timp a fost aplicabil doar românilor, respectiv ordinul 100 al ANSVSA care arăta că peștele românesc nu poate avea decât 48 de ore termen de a fi prezent la raft sau 72 de ore în anotimpul rece.

„Această discrepanță între 21 de zile și cele 48 de ore sau 72 de ore ale produselor românești le-au făcut total netentante pe cele românești. Transmit în felul acesta că ar trebui să reușim să ne așezăm la masă absolut toți actorii implicați în evaluarea pieței să putem să stabilim un ghid de conduită pentru comerțul cu astfel de produse, să încurajăm produsele proaspete, cele de proveniență autohtonă, pentru că este de la sine înțeles că un pește dintr-o baltă românească până pe rafturile unui magazin românesc face un drum mult mai scurt decât oricare dintre aceste produse similare venind din piața intracomunitară. În același timp, există o abordare cel puțin discutabilă la nivelul produselor prezente pe rafturile magazinelor din Occident versus piața din Europa de Est. Credem noi că dubla abordare este raportată la această piață. De ce? Vorbim despre un consumator mult mai educat, mult mai experimentat, cel din Europa de Vest raportat la cel din Europa de Est”, a mai spus Horia Constantinescu.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)

Comentariile vor fi publicate doar după validarea acestora de către moderator. Nu vor fi publicate comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau la ură, precum și acuzații fără acoperire. Vă mulțumim!


Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.