APIA: Creştere cu circa 20,2% a vânzărilor de autovehicule noi în România, în primele 9 luni

APIA: Creștere cu circa 20,2% a vânzărilor de autovehicule noi în România, în primele 9 luni

Numărul 41, 23-29 oct. 2018  »  Breviar statistic

Numărul autovehiculelor noi vândute în România, în primele nouă luni ale anului, a atins 134.831 de unități, în creștere cu 20,2%, comparativ cu aceeași perioadă din 2017, în timp ce la capitolul mașinilor second hand s-a înregistrat o scădere de 8,3% în intervalul de referință, până la 346.918 de exemplare, potrivit Asociației Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA), citate de Agerpres. Un segment distinct a fost cel al autovehiculelor electrice și hibrid, despre care specialiștii afirmă că România va înregistra, în acest an, cea mai mare creștere procentuală din Uniunea Europeană (UE) în ceea ce privește achizițiile.

Potrivit surselor citate, la nivel general, livrările de autovehicule noi au ajuns, în primele nouă luni, la 134.831 de unități, în creștere cu 20,2% față de aceeași perioadă a anului anterior, din care 113.727 autoturisme (+22,3%) și 21.104 autovehicule comerciale (+9,7%).

La autoturisme, ierarhia mărcilor are pe primul loc Dacia, cu 35.781 unități (31,5% cotă de piață), urmată de Volkswagen (11.191 unități și 9,8% cotă), Skoda (9.923 unități, 8,7% din total piață), Renault (8.681 unități, 7,6% cotă de piață) și Ford (6.948 unități, 6,1% cotă).

În funcție de tipul de combustibil, autoturismele cu motoare pe benzină continuă să fie majoritare, ajungând, după primele nouă luni din 2018, la o pondere de 60,6% din total, semnificativ mai mare (9,5 pp) față de ponderea pe care o aveau după aceeași perioadă din 2017, respectiv 51,1%. Din primele cele mai vândute 10 mărci sau modele, șase mărci, respectiv opt modele au o pondere a vânzărilor cu motorizări pe benzină peste această medie (60,6%).

Datele APIA arată, totodată, că, luna septembrie a acestui an consemnează un volum al livrărilor de 15.738 de unități (cea mai bună lună septembrie din ultimii 10 ani), cu 7,7% mai mult decât în luna similară a anului anterior. În continuare, în România, achizițiile de autovehicule sunt realizate, în principal, de persoanele juridice, care acoperă 63% din totalul achizițiilor de autoturisme înregistrate în intervalul analizat. Pe de altă parte, numărul de autoturisme achiziționate de persoanele fizice (42.127 unități) este cu circa 29,3% mai mare decât cel aferent perioadei similare de anul trecut (32.583 unități).

În funcție de țara de proveniență a autoturismelor, situația se prezintă astfel: din România 30,8%, Germania 19,8%, Cehia 10,6%, Turcia 8,2% și Spania 7,6%. În acest context, autoturismele din producția autohtonă au înregistrat, în anul 2018, o creștere de 35,3%, comparativ cu anul anterior, în timp ce, mașinile din import au consemnat un salt de doar 17,3%.

La capitolul autoturisme „verzi” (electrice și hibride), ponderea vânzărilor în totalul raportat la nivel național este de 2,6%, superioară celei de anul trecut, când aceasta se situa la 1,9%. „Chiar dacă volumele sunt încă destul de mici (dacă ne raportăm la celelalte categorii de combustibili), creșterea înregistrată în acest an pe segmentul celor electrice (full și plug-in) este una semnificativă, de 165,6% (648 unități în 2018 față de doar 244 unități, în 2017, adică de circa 2,5 ori mai multe comparativ cu 2017), în timp ce, pentru cele hibride, se înregistrează un avans ceva mai modest (+47,6%), dar pe un volum mult superior (2.274 unități în 2018, față de 1.541 unități în 2017). Aceste date demonstrează, în mod elocvent, interesul tot mai mare al persoanelor juridice și fizice din România pentru această categorie de autoturisme, care, susținute corespunzător (inclusiv prin dezvoltarea infrastructurii de încărcare), au devenit tot mai prezente în trafic, contribuind, astfel, la reducerea nivelului de poluare din marile orașe. Susținerea de care se bucură în țara noastră autovehiculele electrice face ca România să înregistreze în acest an cea mai mare creștere procentuală din UE în ceea ce privește achiziția de astfel de autovehicule”, se arată în comunicatul APIA.

Categoria autoturismelor rulate prezintă, în luna septembrie 2018, o scădere a volumului cu 15%, comparativ cu luna similară a anului trecut. Astfel, numărul total de autoturisme second hand înmatriculate în România a ajuns la 346.918 de unități, cu 8,3% mai mic decât cel corespunzător perioadei similare din 2017. În acest context, APIA remarcă o oarecare îmbunătățire a vârstei autoturismelor rulate importate, ca urmare a creșterii volumului (+27,3%) pe segmentul de vârstă sub 7 ani (mai puțin poluante) și scăderi de circa 23,8% pe segmentul celor peste 12 ani.

Comentariile vor fi publicate doar după validarea acestora de către moderator. Nu vor fi publicate comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau la ură, precum și acuzații fără acoperire. Vă mulțumim!


Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.