Aproape 83.000 de persoane au participat la consultarea publică privind rolul temelor pentru acasă
Telex » Știri 22 noiembrie 2017
După cum am mai informat, Ministerul Educației Naționale (MEN) și Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei au organizat, în perioada 7-20 noiembrie 2017, o consultare publică la nivel național privind rolul temelor pentru acasă. Potrivit MEN, demersul a suscitat un interes deosebit și a generat o participare-record, chestionarele online fiind completate de 32.921 de părinți, 37.032 de elevi și 12.487 de cadre didactice.
În funcție de mediul de rezidență, 77,33% din totalul de respondenți provin din mediul urban, iar 22,67% din mediul rural. Pe categorii de respondenți, situația este următoarea: cadre didactice (63,72% – urban, 36,28% – rural), elevi (80,29% – urban, 19,71% – rural) și părinți (88% – urban, 12% – rural). Distribuția pe județe a ratei de participare plasează Capitala pe prima poziție la toate categoriile de public: 26,61% – părinți, 12,97% – elevi și 9,86% – cadre didactice.
MEN precizează că datele colectate vor fi incluse într-un raport de diagnoză redactat de Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei, document care va permite determinarea stării de fapt în privința temelor pentru acasă și va oferi propuneri specifice de intervenție.
Precizăm că obiectivele consultării publice sunt identificarea unei noi abordări în ceea ce privește rolul acestor activități de învățare, respectiv corectarea unor disfuncționalități semnalate.
Susținere financiară suplimentară pentru protejarea „Tezaurului Uman Viu”
ArtSafari: cinci expoziții de excepție cu opere ale marilor artiști plastici români
Istoria Teatrului, o „scenă” pentru eternitate
Cartea pentru copii, de la „Cenușăreasă” la podiumul premianților
Monumentele istorice, comori pentru eternitate
La MNAR, filmul de artă este la el acasă
România devine un hub cultural-artistic atestat și de un important festival cinematografic
Lectura, ca mod de viață atestat și de o stație de metrou