Băncile membre ale CPBR: Codul de bune practici bancare, în consultare publică

Băncile membre ale CPBR: Codul de bune practici bancare, în consultare publică

Numărul 30-31, 8-21 august 2017  »  Direct de la sursă

Băncile membre ale Consiliului Patronatelor Bancare din România (CPBR) au aderat la un set comun de principii structurate sub forma unui Cod de bune practici bancare în relația cu debitorii consumatori, pe care l-au lansat în consultare publică. Demersul are ca scop creșterea transparenței în relația cu consumatorii. „Băncile semnatare – Banca Comercială Română, Bancpost, ING Bank, Raiffeisen Bank și UniCredit Bank – și-au propus ca, prin lansarea Codului, după o perioadă de discuții publice intense și uneori controversate privind situațiile debitorilor consumatori aflați în situații dificile, să evidențieze măsurile pe care deja le adoptă și pe care le au în vedere și în viitor, precum și angajamentul asumat de a trata cu toată seriozitatea clienții aflați în reală dificultate”, precizează CPBR, într-un comunicat.

După cum se subliniază și în preambulul documentului, dinamica dezvoltării economice a ultimilor 15 ani și diversificarea serviciilor financiare într-o piață din ce în ce mai competitivă au avut efecte pozitive și pentru standardul de viață al populației, permițând consumatorilor români să își materializeze planurile de a avea o locuință sau de a cumpăra bunuri de folosință îndelungată. „Din păcate, există și situații când în procesul materializării unor astfel de dorințe ale debitorilor consumatori de bună-credință apar situații neprevăzute – unele chiar extreme – ce pot afecta inclusiv capacitatea acestora de a-și onora obligațiile față de creditori. De-a lungul timpului, instituțiile de credit au dezvoltat și propus soluții debitorilor consumatori aflați în astfel de situații dificile. Unele dintre aceste soluții sunt cunoscute, altele sunt mai puțin cunoscute. Tocmai de aceea, semnatarii Codului de bune practici consideră că este benefic pentru relațiile dintre consumatori și instituții de credit să existe o comunicare proactivă asupra existenței unor astfel de posibile soluții în cazul apariției unor situații dificile. Fără a stabili sau a-și propune să identifice măsuri comune de ordin comercial, Codul conține atât posibile măsuri de sprijinire a clienților care se confruntă cu situații generate de dificultăți financiare, în vederea depășirii acestora, cât și principii de prevenire a situațiilor de neplată a creditelor”, se spune în comunicat.

Codul poate fi consultat pe site-ul Consiliului Patronatelor Bancare din România (www.cpbr.ro), sugestiile și propunerile putând fi trimise atât direct, în secțiunea Consultare publică a site-ului, cât și la adresa de e-mail consultare@cpbr.ro în următoarele șase luni, până la finele lunii ianuarie 2018.

Cele cinci bănci care compun CPBR în prezent dețin peste o treime din totalul activelor bancare din sistem, angajații acestora reprezentând circa 30% din totalul salariaților din sectorul bancar.

(Copyright foto: pressmaster / 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.