Cristian Roşu (ASF): Populaţia educată financiar are un grad mic de conştientizare a riscurilor acoperite de asigurări

Cristian Roșu (ASF): Populația educată financiar are un grad mic de conștientizare a riscurilor acoperite de asigurări

Telex » Știri 15 aprilie, 9:40  

Consumul mic de asigurări pe locuitor în România este corelat cu gradul redus al educației financiare a românilor, dar și cu un grad mic de conștientizare a riscurilor în rândul populației educate financiar, a declarat, la un eveniment de profil, vicepreședinte ASF pentru Asigurări, Cristian Roșu, citat de Agerpres. „Gradul de dezvoltare a industriei de asigurări este dat, peste tot în lume, în principal de doi indicatori – volumul total de prime brute subscrise și de consumul de asigurări pe cap de locuitor, denumit și densitatea asigurărilor. Din punctul de vedere al primelor brute subscrise, industria românească de asigurări a atins, la sfârșitul anului 2018, un volum de 10,5 miliarde de lei, în creștere cu aproximativ 4,5% față de anul 2017, păstrându-se pe un trend crescător, fiind practic maximul atins în istoria acestei industrii, dar departe de potențial”, a afirmat Cristian Roșu.

„Consumul de asigurări pe cap de locuitor pentru anul 2018 este în jurul valorii de 109 euro, deci iată că după ce ne mândrim, ajungem să nu ne mai mândrim. Acest indicator este corelat cu gradul redus al educației financiare, dar și cu un grad mic de conștientizare a riscurilor în rândul populației educate financiar, și de aici nevoia educației financiare. Nivelul nesatisfăcător al dezvoltării industriei românești de asigurări arată totuși un potențial foarte mare de dezvoltare, deoarece ne comparăm cu media densității asigurărilor din Europa, care depășește 1400 de euro. Deci spațiul de dezvoltare este fabulos”, a declarat Cristian Roșu.

Reprezentantul ASF a catalogat piața românească de asigurări drept „anchilozată”, din cauza ponderii slabe a segmentului asigurărilor de viață. „Spre deosebire de piața europeană de asigurări, care este dominată de segmentul asigurărilor de viață, în România acest tip de asigurări reprezintă aproximativ 21-22% din primele brute subscrise, piața fiind dominată de asigurările generale și în special de cele auto. Consider că un factor extrem de important în acest peisaj, aproape anchilozat, îl reprezintă vânzările, precum și calitatea acestora”, a afirmat Cristian Roșu. Acesta a amintit că brokerii reprezintă unul din cele mai importante canale de distribuție a asigurărilor.

Comentariile vor fi publicate doar după validarea acestora de către moderator. Nu vor fi publicate comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau la ură, precum și acuzații fără acoperire. Vă mulțumim!


Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.