Cristian Roşu (ASF): Populaţia educată financiar are un grad mic de conştientizare a riscurilor acoperite de asigurări

Cristian Roșu (ASF): Populația educată financiar are un grad mic de conștientizare a riscurilor acoperite de asigurări

Telex » Știri 15 aprilie 2019  

C

PUBLICITATE
mul mic de asigurări pe locuitor în România este corelat cu gradul redus al educaţiei financiare a românilor, dar şi cu un grad mic de conştientizare a riscurilor în rândul populaţiei educate financiar, a declarat, la un eveniment de profil, vicepreşedinte ASF pentru Asigurări, Cristian Roşu, citat de Agerpres. „Gradul de dezvoltare a industriei de asigurări este dat, peste tot în lume, în principal de doi indicatori – volumul total de prime brute subscrise şi de consumul de asigurări pe cap de locuitor, denumit şi densitatea asigurărilor. Din punctul de vedere al primelor brute subscrise, industria românească de asigurări a atins, la sfârşitul anului 2018, un volum de 10,5 miliarde de lei, în creştere cu aproximativ 4,5% faţă de anul 2017, păstrându-se pe un trend crescător, fiind practic maximul atins în istoria acestei industrii, dar departe de potenţial”, a afirmat Cristian Roşu.

„Consumul de asigurări pe cap de locuitor pentru anul 2018 este în jurul valorii de 109 euro, deci iată că după ce ne mândrim, ajungem să nu ne mai mândrim. Acest indicator este corelat cu gradul redus al educaţiei financiare, dar şi cu un grad mic de conştientizare a riscurilor în rândul populaţiei educate financiar, şi de aici nevoia educaţiei financiare. Nivelul nesatisfăcător al dezvoltării industriei româneşti de asigurări arată totuşi un potenţial foarte mare de dezvoltare, deoarece ne comparăm cu media densităţii asigurărilor din Europa, care depăşeşte 1400 de euro. Deci spaţiul de dezvoltare este fabulos”, a declarat Cristian Roşu.

Reprezentantul ASF a catalogat piaţa românească de asigurări drept „anchilozată”, din cauza ponderii slabe a segmentului asigurărilor de viaţă. „Spre deosebire de piaţa europeană de asigurări, care este dominată de segmentul asigurărilor de viaţă, în România acest tip de asigurări reprezintă aproximativ 21-22% din primele brute subscrise, piaţa fiind dominată de asigurările generale şi în special de cele auto. Consider că un factor extrem de important în acest peisaj, aproape anchilozat, îl reprezintă vânzările, precum şi calitatea acestora”, a afirmat Cristian Roşu. Acesta a amintit că brokerii reprezintă unul din cele mai importante canale de distribuţie a asigurărilor.



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.