Demersuri pentru reglementarea unitară a obligației de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale în activitatea de transport rutier de persoane

Demersuri pentru reglementarea unitară a obligației de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale în activitatea de transport rutier de persoane

Numărul 30-31, 7-20 august 2018  »  Curier legislativ

Alexandra Rizea

Ministerul Finanțelor Publice (MFP) a publicat pe site-ul instituției, pentru consultare, un proiect de lege pentru abrogarea alin.(1), (2) și (4) ale art. 40  din OG nr. 27/2011 privind transporturile rutiere, precum și pentru modificarea și completarea OUG nr. 28/1999 privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale.

În Expunerea de motive se subliniază că OG nr. 27/2011 prevede obligația operatorilor economici care prestează servicii de transport rutier național de persoane contra cost prin servicii regulate, de a dota mijloacele de transport cu aparate de marcat electronice fiscale și cititoare de carduri, dotare care este însă condiționată de emiterea normelor metodologice de către Ministerul Transporturilor. De asemenea, OG nr. 27/2011 nu conține prevederi referitoare la dotarea cu aparate de marcat a operatorilor economici care efectuează transport internațional de persoane contra cost, iar potrivit cadrului general în domeniul utilizării aparatelor de marcat, în speță OUG nr. 28/1999, încasările efectuate din activitatea de transport internațional nu sunt exceptate de la obligația emiterii bonului fiscal, operatorii economici care efectuează această activitate având însă obligația de a elibera bilete de transport potrivit dispozițiilor Regulamentului (CE) nr. 1.073/2009.

Inițiatorii actului normativ precizează că, pentru o reglementară unitară a obligației de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale în activitatea de transport rutier de persoane, respectiv a excepțiilor de la această obligație, noul proiect are în vedere:

● abrogarea prevederilor cu caracter special din OG nr. 27/2011, referitoare la efectuarea transportului rutier național contra cost de persoane prin servicii regulate numai cu autobuze dotate cu aparate de marcat electronice fiscale și cititoare de carduri, urmând ca această categorie de operatori economici să se doteze cu aparate de marcat electronice fiscale potrivit prevederilor cu caracter general ale OUG nr. 28/1999;

● exceptarea de la obligația utilizării aparatelor de marcat electronice fiscale a încasărilor realizate de operatorii economici care efectuează transport rutier internațional contra cost de persoane prin servicii regulate, pe bază de bilete emise în conformitate cu reglementările în domeniu ale UE, întrucât emiterea concomitentă atât a biletelor de călătorie, cât și a bonurilor fiscale, ar constitui un tratament discriminatoriu prin impunerea unei duble înregistrări a veniturilor obținute din această activitate, ambele documente având un rol similar, de justificare a veniturilor încasate. Totodată, prin introducerea acestei excepții, se asigură egalitate de tratament cu încasările realizate de operatorii economici care prestează servicii de transport feroviar public de călători în trafic internațional, pe bază de bilete sau abonamente tipărite conform legii, această activitate fiind exceptată de la obligațiile prevăzute de OUG nr. 28/1999;

● extinderea competențelor privind constatarea contravențiilor și aplicarea sancțiunilor în domeniul utilizării aparatelor de marcat electronice fiscale de către operatorii de transport rutier național contra cost de persoane prin includerea în categoria organelor constatatoare și a Inspectoratului de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier.

„Pentru a oferi un interval de timp rezonabil și predictibil pentru dotarea cu aparate de marcat electronice fiscale, se prevede că operatorii economici care efectuează transport rutier de persoane prin servicii regulate în trafic național au obligația să doteze autovehiculele cu care execută aceste servicii, cu aparatele de marcat electronice fiscale prevăzute la art. 3 alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 28/1999, în termen de șase luni de la intrarea în vigoare a prezentei legi”, se precizează în Expunerea de motive.




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.