Eurostat: Aeronavele cu vârsta de peste 20 de ani reprezintă mai mult de o treime din flota României

Eurostat: Aeronavele cu vârsta de peste 20 de ani reprezintă mai mult de o treime din flota României

Telex » Știri 6 decembrie 2019  

În 2017, operatorii de transport aerian din Uniunea Europeană aveau o flotă compusă din 6.711 de aeronove, utilizate pentru transportul pasagerilor sau al mărfurilor, potrivit datelor Eurostat, citate de Mediafax. În statele membre ale UE, peste jumătate din flota de aeronave avea 20 de ani sau mai mult în Suedia (55%), Lituania (52%) și Croația (50%). De asemenea, aeronavele cu vârsta de 20 de ani sau mai mult constituie mai mult de o treime din flota din Bulgaria (44%), Cipru (40%), România (39%) și Danemarca (35%).

Din totalul flotei de aeronave din UE, aproximativ o cincime (21%) din aeronave aveau vârsta mai mică de 5 ani. Aproape o treime din aeronave (27%) aveau între 5 și 9 ani și 19% aveau între 10 și 14 ani.

În 2017, Regatul Unit a fost principalul operator de profil din UE, care a rulat peste 1 312 de aeronave. Cu alte cuvinte, Marea Britanie a operat aproape una din cinci aeronave din UE (20%). A fost urmată de Germania cu 1.100 aeronave (16% din flota de avioane din UE), Franța (571 aeronave, 9%), Irlanda (569 aeronave, 8%) și Spania (509 aeronave, aproape 8%), transmite sursa citată.

Operatorii din Finlanda nu aveau aeronave în vârstă de 20 de ani sau mai mult, această cotă fiind mai mică de 10% în Luxemburg (3%), Cehia (6%), Irlanda și Austria (ambele 7%), precum și Olanda (puțin sub 10%).

O pondere semnificativă a flotei a fost constituită din aeronavele recente (cu vârsta mai mică de 5 ani) în Ungaria (49%) și Malta (42%). Următoarele clasate au fost Luxemburg (31%), Finlanda (30%), Irlanda și Spania (ambele 27%), Olanda (25%) și Regatul Unit (23%).

În schimb, operatorii din Croația și Cipru nu aveau aeronave mai vechi de 5 ani. În alte 9 state membre ale UE, mai puțin de 10% din flota de aeronave era alcătuită din aeronave mai mici de 5 ani: Bulgaria, Lituania și Slovacia (fiecare 4%), Slovenia (5%), România (6%), Cehia, Estonia și Italia (fiecare 7%), precum și Grecia (puțin sub 10%).

Datele exclud avioanele cu motoare cu piston, elicopterele și aeronavele cu o greutate maximă la decolare mai mică de 2.600 kg.

Oficiul European pentru Statistică precizează că peste un miliard de pasageri au călătorit cu avionul în Uniunea Europeană, anul trecut.

În România, din Aeroportul Internațional „Henri Coandă” din București, 10% dintre pasageri au avut zboruri naționale (către alte orașe din țară), 16,6% extra-UE (către țări din afara Uniunii Europene) și 73,4% intra-UE (către și din alte state membre ale Uniunii Europene).

De asemenea, de la Aeroportul Internațional „Avram Iancu” din Cluj, 18,2% dintre pasageri au înregistrat zboruri naționale, 8,3% extra-UE și 73,5% intra-UE.

Totodată, Londra-Heathrow și Paris-Charles de Gaulle au fost cele mai aglomerate aeroporturi din Europa. Aeroporturile din Amsterdam, Frankfurt-Main și Adolfo Suarez Madrid-Barajas au fost utilizate în special pentru zborul către alte destinații europene.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)

Comentariile vor fi publicate doar după validarea acestora de către moderator. Nu vor fi publicate comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau la ură, precum și acuzații fără acoperire. Vă mulțumim!


Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.