Eurostat: Aeronavele cu vârsta de peste 20 de ani reprezintă mai mult de o treime din flota României
Telex » Știri 6 decembrie 2019
Din totalul flotei de aeronave din UE, aproximativ o cincime (21%) din aeronave aveau vârsta mai mică de 5 ani. Aproape o treime din aeronave (27%) aveau între 5 și 9 ani și 19% aveau între 10 și 14 ani.
În 2017, Regatul Unit a fost principalul operator de profil din UE, care a rulat peste 1 312 de aeronave. Cu alte cuvinte, Marea Britanie a operat aproape una din cinci aeronave din UE (20%). A fost urmată de Germania cu 1.100 aeronave (16% din flota de avioane din UE), Franța (571 aeronave, 9%), Irlanda (569 aeronave, 8%) și Spania (509 aeronave, aproape 8%), transmite sursa citată.
Operatorii din Finlanda nu aveau aeronave în vârstă de 20 de ani sau mai mult, această cotă fiind mai mică de 10% în Luxemburg (3%), Cehia (6%), Irlanda și Austria (ambele 7%), precum și Olanda (puțin sub 10%).
O pondere semnificativă a flotei a fost constituită din aeronavele recente (cu vârsta mai mică de 5 ani) în Ungaria (49%) și Malta (42%). Următoarele clasate au fost Luxemburg (31%), Finlanda (30%), Irlanda și Spania (ambele 27%), Olanda (25%) și Regatul Unit (23%).
În schimb, operatorii din Croația și Cipru nu aveau aeronave mai vechi de 5 ani. În alte 9 state membre ale UE, mai puțin de 10% din flota de aeronave era alcătuită din aeronave mai mici de 5 ani: Bulgaria, Lituania și Slovacia (fiecare 4%), Slovenia (5%), România (6%), Cehia, Estonia și Italia (fiecare 7%), precum și Grecia (puțin sub 10%).
Datele exclud avioanele cu motoare cu piston, elicopterele şi aeronavele cu o greutate maximă la decolare mai mică de 2.600 kg.
Oficiul European pentru Statistică precizează că peste un miliard de pasageri au călătorit cu avionul în Uniunea Europeană, anul trecut.
În România, din Aeroportul Internațional „Henri Coandă” din București, 10% dintre pasageri au avut zboruri naționale (către alte orașe din țară), 16,6% extra-UE (către țări din afara Uniunii Europene) și 73,4% intra-UE (către și din alte state membre ale Uniunii Europene).
De asemenea, de la Aeroportul Internațional „Avram Iancu” din Cluj, 18,2% dintre pasageri au înregistrat zboruri naționale, 8,3% extra-UE și 73,5% intra-UE.
Totodată, Londra-Heathrow și Paris-Charles de Gaulle au fost cele mai aglomerate aeroporturi din Europa. Aeroporturile din Amsterdam, Frankfurt-Main și Adolfo Suarez Madrid-Barajas au fost utilizate în special pentru zborul către alte destinații europene.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Cartea pentru copii, de la „Cenușăreasă” la podiumul premianților
Monumentele istorice, comori pentru eternitate
La MNAR, filmul de artă este la el acasă
România devine un hub cultural-artistic atestat și de un important festival cinematografic
Lectura, ca mod de viață atestat și de o stație de metrou
Corul Madrigal. Concerte ale valorilor muzicale la superlativ
Expozițiile, gazde primitoare pentru arte și profesii
Voluntariatul, act de voință în sprijinul culturii și artei