Flight Refund: Pasagerii pot cere despăgubiri atât pentru zboruri care au avut întârzieri mai mari de trei ore, cât și pentru pierderea zborurilor de legătură cauzată de întârzieri minore

Flight Refund: Pasagerii pot cere despăgubiri atât pentru zboruri care au avut întârzieri mai mari de trei ore, cât și pentru pierderea zborurilor de legătură cauzată de întârzieri minore

Numărul 9, 12-18 martie 2019  »  Lumea în care trăim

D

PUBLICITATE
1% dintre români cunosc faptul că pot primi compensații pentru zborurile întârziate, anulate sau pentru refuzul la îmbarcare, relevă o analiză a Flight Refund, companie specializată în obținerea despăgubirilor pentru pasageri. Conform unei Directive Europene din 2004 care are efecte la nivelul Uniunii Europene, Regulamentul CE 261/2004, pasagerii pot cere despăgubiri atât pentru zboruri care au avut întârzieri mai mari de trei ore, cât și pentru pierderea zborurilor de legătură cauzate de întârzieri minore, în cazul unei călătorii cu mai multe conexiuni, din ultimii trei ani.

Reprezentanţii Flight Refund spun că, în România, în primele două luni ale sezonului de iarnă, au fost înregistrate 1517 de zboruri care au avut întârzieri între 45-180 de minute. Dintre acestea, 1173 au fost zboruri  internaționale cu plecare din și înspre România, întârzieri care au influențat călătoriile pasagerilor. În comparație, în aceeași perioadă, au fost raportate 101 zboruri cu întârzieri mai mari de 3 ore. Experții companiei menţionează că majoritatea pasagerilor români nu cunosc faptul că au dreptul la compensații chiar și în cazul în care, în timpul unei călătorii cu mai multe conexiuni, un zbor a fost întârziat între 45-180 de minute, fapt care a dus la pierderea zborului de legătură. „De altfel, în primele două luni ale sezonului de iarnă, pe principalele hub-uri din Europa pentru zborurile cu escală – Zurich, Viena, Munchen, Amsterdam, Berlin, Frankfurt, Hamburg și Bruxelles au fost înregistrate 325 de zboruri cu întârzieri între 45-180 de minute”, se precizează într-un comunicat al companiei.

„Pasagerii pot cere compensații nu numai pentru întârzierile de peste trei ore. În cazul călătoriilor cu mai multe zboruri, o întârziere de câteva minute a unui zbor de conexiune poate cauza pierderea unei escale sau imposibilitatea pasagerului de a mai ajunge la destinație. Din păcate, majoritatea călătorilor nu cunosc faptul că întârzierile sunt măsurate, întotdeauna, la destinația finală. Indiferent de numărul de escale, pentru stabilirea valorii despăgubirii se ia în considerare, de fiecare dată, punctul de sosire și distanța finală, independent de momentul unde s-a produs incidentul de zbor – întârzierea sau anularea. Astfel, dacă primul zbor a avut o întârziere de o oră și, din cauza acestei întârzieri, pasagerul nu a mai putut lua zborul către destinația finală, este posibil ca acesta să fie eligibil pentru compensații, pentru întreaga rută”, a declarat Anikó Bolyó, General Manager Flight Refund.

Conform reglementărilor comunitare, un pasager are dreptul la o despăgubire în valoare de 250-600 euro, în funcție de numărul kilometrilor parcurși până la destinație. Dacă distanța are sub 1500 km, compensația va fi de 250 euro, dacă este între 1500-3000 km, călătorul este eligibil pentru o recompensă în valoare de 400 euro, iar pentru cursele de peste 3500 km, poate primi o compensație de 600 euro.

„Pentru a putea cere despăgubire în cazul unui incident pentru o călătorie cu mai multe zboruri de conexiune, pasagerii trebuie să se asigure că toate zborurile au același număr de rezervare și întreaga rută a fost înregistrată, de la zborul de plecare și până la destinația finală, compensația fiind revendicată per pasager. Sunt eligibile pentru compensație toate tipurile de zboruri, inclusiv chartere, cu mențiunea că zborul trebuie să fie operat de o companie din Uniunea Europeană sau să decoleze de pe un aeroport din UE, însă nu se poate cere despăgubire dacă zborul de legătură este operat de o companie low-cost. De asemenea, dacă oricare dintre zborurile de legătură a fost întârziat din cauza unui eveniment de forță majoră, companiile aeriene sunt pasibile de atenuarea daunelor (zbor alternativ, cazare, masă, transfer etc.), însă nu și de despăgubire”, se menţionează în comunicat.

Spre exemplu, în situația în care un pasager zboară din Europa către Canada cu o companie canadiană, cu o escală în Canada, prima etapă a acestei călătorii, din Europa către Canada, este eligibilă pentru compensație. În ceea ce privește a doua etapă, între două orașe din Canada, pasagerul poate primi compensație dacă cele două zboruri au fost efectuate de același transportator și au același cod de rezervare.

Flight Refund atrage atenția că, în cazul călătoriilor cu mai multe zboruri de conexiune pentru care au fost înregistrate întârzieri, pasagerul trebuie să ia în considerare de cât timp are nevoie pentru a prinde zborul de legătură. „Rezervarea optimă este datoria pasagerilor sau a agenției de turism de la care au achiziționate biletele, și nu a companiei aeriene care operează zborul. Este important ca pasagerul să cunoască faptul că, pentru compensații, este luată în considerare compania care operează zborul, și nu cea care a vândut bilete pentru zborul respectiv”, a subliniat Anikó Bolyó.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.