Gara Bucureşti Băneasa va fi redeschisă de la jumătatea lunii decembrie

Gara București Băneasa va fi redeschisă de la jumătatea lunii decembrie

Numărul 42, 5-11 nov. 2019  »  Direct de la sursă

Va fi introdus, pentru prima dată, serviciul de transport suburban pentru municipiul București; pentru prima dată în România, se va adopta modelul trenurilor turistice din Europa

Gara București Băneasa va fi redeschisă operării comerciale permanente ca urmare a introducerii de noi servicii de transport de călători în zona Bucureștiului, potrivit directorului de comunicare al operatorului feroviar național, Adrian Vlaicu, citat de Agerpres. „Noi, cei de la CFR Călători, vom introduce un nou serviciu de transport periurban în zona București. Vom introduce trenuri București – Fundulea și, în acest sens, vom redeschide Gara Băneasa pentru traficul comercial de călători din decembrie, odată cu noul plan de Mers al Trenurilor”, a spus Adrian Vlaicu.

CFR Călători informează că, începând cu data de 15 decembrie 2019, va intra în vigoare noul Mers al Trenurilor 2019-2020, care va fi valabil până la 12 decembrie 2020.

Astfel, va fi introdus pentru prima dată serviciul de transport suburban pentru municipiul București, pe rutele: București Nord - București Băneasea - Fundulea și București Nord - Chitila - Buftea. Ca urmare a lansării acestui serviciu, Gara București Băneasa va fi redeschisă operării comerciale permanente, pentru trenurile care circulă pe Magistrala 800, cu excepția celor fără oprire pe întreaga distanță.

Totodată, va fi introdus mersul de tren cadențat pe rutele Constanța - Mangalia și Iași - Ciurea, în completarea rutelor cadențate existente.

Serviciul de transport feroviar de vagoane de dormit și cușetă va fi disponibil pe relațiile: București Nord - Timișoara, București Nord - Cluj Napoca, București Nord - Oradea, București Nord - Satu Mare, București Nord - Baia Mare, București Nord - Sighetu Marmației, București Nord - Iași, București Nord - Suceava, Timișoara - Iași, București Nord - Botoșani, București Nord - Bistrița, București Nord - Vatra Dornei.

O altă noutate o reprezintă prelungirea traseului trenului IR 1823 București - Craiova - Târgu Jiu la Petroșani - Subcetate - Călan - Simeria.

Odată cu noul Mers al Trenurilor, pentru prima dată în România, se va adopta modelul trenurilor turistice din Europa, urmând ca CFR Călători să opereze trenuri special comandate care să permită vizitarea și călătoria pe ruta Simmeringului Bănățean: Oravița - Anina și retur.

Va fi introdus un nou serviciu de rezervare a locurilor, ca urmare a solicitării călătorilor, pentru trenurile Regio, la prețul de 1 leu, pe rutele: București Obor - Constanța și retur, București Nord / Basarab -Brașov și retur, București Nord - Buzău - Mărășești și retur, București Nord / Basarab - Craiova și retur, Buzău - Constanța și retur.

Potrivit companiei, în anul 2020, pentru realizarea transportului feroviar de pasageri, CFR Călători estimează o creștere a parcului de vagoane față de anul 2019, cu circa 15%, până la circa 1000 de vagoane în extrasezon. Anumite puncte de vânzare care au o activitate redusă din cauza traficului de călători foarte scăzut vor suspenda temporar vânzarea biletelor, însă călătorii le vor putea achiziționa în tren, la tariful similar celui de la casele de bilete, online sau vor putea folosi abonamentele.

De asemenea, vor intra în circulație cele 54 de vagoane modernizate în anul 2019, ceea ce va permite creșterea capacității de preluare a publicului călător, cu peste 3300 de locuri.

În ceea ce privește traficul internațional, va fi introdus în circulație un tren nou (143/686 și 687/144), realizat de CFR Călători în colaborare cu MAV Start Ungaria și OBB Austria pe ruta Satu Mare - Budapesta - Viena și retur. Totodată, în sezonul estival 2020, trenul IR 461/460 va avea în compunere, un vagon direct pe ruta București Nord- Istanbul și retur.

Potrivit companiei, pasagerii vor putea călători în afara țării zilnic, cu trenuri directe din București Nord către Viena, de la 39 euro pe sens, și Budapesta, de la 29 euro pe sens, Chișinău, de la 19 euro pe sens, iar în sezonul estival către Sofia, de la 30 euro pe sens, Istanbul, de la 54 euro pe sens, și Salonic, de la 56 euro pe sens. Din Viena există posibilități de călătorie către orice destinație europeană.

De asemenea, oferta de transport internațional include trenuri zilnice directe către Viena din Cluj Napoca, de la 29 euro pe sens, și către Budapesta și din Timișoara, de la 15 euro pe sens, Cluj Napoca, de la 15 euro pe sens, și Brașov, de la 19 euro pe sens.

Comentariile vor fi publicate doar după validarea acestora de către moderator. Nu vor fi publicate comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau la ură, precum și acuzații fără acoperire. Vă mulțumim!


Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.