GfK: Așteptările economice ale consumatorilor din România au crescut brusc la sfârșitul primului trimestru din 2017
Telex » Știri 26 aprilie 2017
Aşteptările economice ale consumatorilor din România au crescut, la sfârşitul primului trimestru din 2017, cu 15 puncte puncte faţă de aceeaşi perioadă în 2015, arată cel mai recent raport GfK privind climatul de consum în Europa, pentru primul trimestru din 2017, publicat astăzi. „La sfârşitul primului trimestru din 2017, aşteptările economice ale consumatorilor din România au crescut la 18,3 puncte, un nivel la fel de bun ca cel obţinut ultima dată în octombrie 2015. În consecinţă, românii au o imagine mult mai optimistă asupra viitorului decât aveau acum 12 luni”, se arată în studiu.
Potrivit raportului, aşteptările privind veniturile în România se încadrează în acest trend pozitiv, crescând brusc la 33,7 puncte la sfârşitul trimestrului. „Aceasta este cea mai mare valoare înregistrată de când ţara a fost inclusă pentru prima dată în studiul privind climatul de consum, în mai 2001. Datorită unei scăderi constante a şomajului în ultimii ani, consumatorii români se aşteaptă la venituri mai mari”, subliniază analiştii GfK.
În acord cu aşteptările lor de creştere a veniturilor, românii sunt, de asemenea, pregătiţi din nou pentru a face achiziţii mai mari, care le depăşesc nevoile zilnice. „Situându-se la 16,4 puncte, disponibilitatea de cumpărare înregistrată la sfârşitul lui martie a avut cea mai mare valoare din septembrie 2006”, susţin autorii cercetării.
Raportul mai arată că dispoziţia pozitivă în rândul consumatorilor europeni a continuat în primul trimestru al anului 2017. Climatul de consum GfK pentru cele 28 de ţări UE a crescut două puncte, până la 19,9, menţinându-se la un nivel de 18,9 în martie, fiind cea mai valoare de după ianuarie 2008.
(Sursa: News.ro)
Susținere financiară suplimentară pentru protejarea „Tezaurului Uman Viu”
ArtSafari: cinci expoziții de excepție cu opere ale marilor artiști plastici români
Istoria Teatrului, o „scenă” pentru eternitate
Cartea pentru copii, de la „Cenușăreasă” la podiumul premianților
Monumentele istorice, comori pentru eternitate
La MNAR, filmul de artă este la el acasă
România devine un hub cultural-artistic atestat și de un important festival cinematografic
Lectura, ca mod de viață atestat și de o stație de metrou