În perioada 2016-2018 s-a dublat ponderea întreprinderilor care au introdus produse noi pe piață

În perioada 2016-2018 s-a dublat ponderea întreprinderilor care au introdus produse noi pe piață

Numărul 7, 25 feb. - 2 mar. 2020  »  Breviar statistic

În perioada 2016-2018, ponderea întreprinderilor care au introdus pe piață produse sau procese de afaceri noi sau substanțial îmbunătățite (așa-numitele întreprinderi inovatoare) a fost de 14,6%, ceea ce reprezintă o creștere cu 4,4% față de intervalul 2014-2016, relevă rezultatele provizorii ale cercetării privind inovarea în întreprinderile din mediul de afaceri, publicate de Institutul Național de Statistică (INS).

În perioada analizată, ponderea întreprinderilor inovatoare a crescut față de perioada 2014-2016 atât în sectorul industriei (2,8%), cât și în sectorul serviciilor (cu 1,6%).

Potrivit INS, în intervalul 2016-2018, întreprinderile mari, cu cel puțin 250 de salariați, au fost de două ori mai inovatoare decât întreprinderile mici și mijlocii (IMM-uri). Din numărul total de întreprinderi mari, 27,9% au fost inovatoare, în timp ce IMM-urile au inovat în proporție de 13,9%. În comparație cu perioada 2014-2016, creșterea ponderii întreprinderilor inovatoare mari a fost de 10%, de la 17,9 la 27,9%, iar IMM-urile inovatoare au avut o creștere cu 4,1%, de la 9,8 la 13,9%.

Din totalul întreprinderilor, 6,4% au fost inovatoare numai de produse noi sau semnificativ îmbunătățite, 4,5% au aplicat numai pentru inovații ale proceselor de afaceri și 3,5% au implementat inovații atât de produse, cât și de procese de afaceri.

Creșterea ponderii întreprinderilor inovatoare de produse se datorează majorării ponderii întreprinderilor inovatoare atât de bunuri, cât și de servicii. În perioada 2016-2018, ponderea întreprinderilor inovatoare de bunuri a fost cu 5,4% mai mare decât în perioada 2014-2016 (8% față de 2,6%). Întreprinderile inovatoare de servicii au avut și ele o creștere de 4,9% (6,3% față de 1,4%).

În ceea ce privește ponderea întreprinderilor inovatoare care au introdus „produse noi pe piață”, în totalul întreprinderilor, aceasta s-a dublat în perioada analizată comparativ cu 2014-2016 (2,9% față de 1,4%).

Ponderea întreprinderilor care au introdus „produse noi pentru întreprindere” este de aproximativ 3,5 ori mai mare decât în perioada 2014-2016, respectiv a fost înregistrată o creștere de la 2,6 la 9,1%. Cel mai mare avans, de la 7,5 la 20%, a fost înregistrat de întreprinderile mari, cu cel puțin 250 de salariați.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.