Inginerii europeni lucrează la un dispozitiv ieftin de măsurare a emisiilor poluante ale maşinilor

Inginerii europeni lucrează la un dispozitiv ieftin de măsurare a emisiilor poluante ale mașinilor

Numărul 10, 19-25 martie 2019  »  Lumea în care trăim

Inginerii europeni care lucrează la combaterea emisiilor carcinogene ale vehiculelor au dezvoltat un dispozitiv ieftin şi simplu de testare a filtrelor de particule, care ar putea contribui la scoaterea din circulaţie a vehiculor toxice fără să fie nevoie să se recurgă la interdicţii în masă, relatează agenţia Reuters, citată de News.ro. Fabricate de mai multe companii europene, noile dispozitive de testare vor fi disponibile într-o primă etapă în Olanda şi Belgia, iar mai apoi ar putea ajunge în toată Europa, a declarat Andreas Mayer, director al comitetului ştiinţific al grupului de inginerie VERT, la reuniunea anuală a acestuia.

Primării din întreaga Europă încearcă să găsească soluţii pentru a respecta noile reglementări referitoare la protejarea aerului fără să fie nevoite să investează miliarde de euro în infrastructura necesară vehiculelor electrice sau să interzică în totalitate vehiculele diesel.

Autorităţile de reglementare trebuie să găsească soluţii ieftine pentru a măsura nivelul real al emisiilor fără să instaleze echipamente costisitoare. În acest context, inginerii au creat dispozitive simple, cu baterii, care pot fi ţinute în mână, pentru a verifica în câteva minute dacă automobilele au filtre de particule care funcţionează la viteze scăzute. Dispozitivele costă circa 8.000 de euro, un preţ accesibil pentru ca poliţia şi garajele să poată testa emisiile automobilelor.

Noile dispozitive de măsură vor începe să fie introduse în Europa în acest an pentru efectuarea testelor obligatorii şi ar putea contribui la îmbunătăţirea reputaţiei motoarelor diesel, după scandalurile provocate de utilizarea de către constructorii auto a unor dispozitive ilegale pentru manipularea rezultatelor testelor de poluare.

Unele oraşe germane au interzis automobilele diesel, în principal pentru limitarea emisiilor de oxid de nitrogen, care sunt deosebit de nocive pentru sănătate. Aceste particule omoară anual 5 milioane de oameni la nivel global, a spus Mayer.

Cele peste 100 de milioane de filtre de particule folosite pe drumurile europene pot, dacă funcţionează corect, să facă gazele de eşapament ale vehiculelor mai puţin toxice decât aerul ambiental pe care îl ard. „Aceste automobile diesel, dacă circulă prin oraşe, pot chiar să cureţe aerul pentru că filtrele sunt atât de eficiente, aşa că trebuie să facem tot posibilul să menţinem această calitate pe toată durata vehiculului”, a mai spus Mayer.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.