Întâlnirea cărții cu mediul digital

Întâlnirea cărții cu mediul digital

Numărul 43, 12-18 nov. 2019  »  Eveniment

Alexandra Rizea

N

PUBLICITATE
apropiem de finalul lui 2019, proclamat An al Cărții cu scopul bine definit de a se promova lectura în condițiile specifice ale lumii contemporane. Ca în toate domeniile de activitate, avem de-a face cu o perioadă a bilanțurilor, astfel încât trecerea în revistă a manifestărilor organizate în vederea readucerii cărții în sfera preocupărilor majore ale omului de astăzi să permită formularea de concluzii și stabilirea de soluții cât mai eficiente pe un tărâm în care își dau „întâlnire” toate componentele condiției umane în secolul al XXI-lea.

Nu este un secret pentru nimeni că în bugetul de timp liber al multora dintre semenii noștri citirea cărților ocupă un loc marginal, spre deosebire de trecutul mai îndepărtat, când situația se prezenta în alți parametri de ordin social-cultural. De aici, o sferă de preocupări ale unui număr, în creștere, de profesioniști a căror activitate e strâns legată de „soarta” cărții. Este vorba despre autori din toate domeniile creației cultural-științifice, precum și despre editori, specialiști în domeniul marketingului de profil, librari, biliotecari etc.

Evident, piața cărții se află într-o criză prelungită. Nu este, însă, o fatalitate – aceasta a fost concluzia principală a specialiștilor în marketing și comunicare reuniți, la 7 noiembrie a.c., la Salonul de carte Luceafărul de pe Bd. Unirii din București, tocmai pentru a dezbate temele cele mai importante rezultate din stările de fapt pe care le evocăm. În acest fel, s-au încununat mai multe acțiuni inaugurate chiar la începutul acestui an, prin Conferința națională a comunicatorilor din editurile românești. Ideea principală a constat și constă în creșterea în amploare și profunzime a procesului de promovare a cărții în mediul digital.

Una dintre principalele concluzii a fost aceea că, în momentul de față, s-au conturat cu mai multă claritate principiile și strategiile care vizează creșterea interesului public față de cartea promovată online, iar un rol esențial în acest proces revine specialiștilor din domeniul marketingului și comunicării. În condițiile expansiunii internetului, a rețelelor de socializare, adaptarea marketingului și comunicării la noile tehnologii devine un imperativ de prim ordin. Remarca este valabilă pentru toate domeniile de activitate, inclusiv pentru profesioniștii contabili, care colaborează tot mai strâns cu specialiștii în marketing și comunicare pentru elaborarea de soluții cât mai profitabile pentru mediul de business.

Nu este cazul să prezentăm detalii privind cele mai eficiente metode de promovare a cărții în mediul online, însă, cheia succesului afacerilor de pe piața cărții o constituie luarea în considerare nu numai a necesității lărgirii orizontului de cunoaștere, ci și a schimbării mentalităților în consonanță cu transformările de ordin tehnologic. Bineînțeles, nici componenta etică nu este neglijată, deoarece, de când a apărut cartea pe această lume, rolul ei educativ, formativ, inclusiv în plan comportamental, nu s-a diminuat, ci, dimpotrivă, a devenit tot mai important.

Tocmai această „joncțiune între business și cultură” reprezintă dovada palpabilă a posibilităților de folosire a oportunităților oferite de noile tehnologii pentru un dublu scop perfect dezirabil, satisfacerea unor nevoi omenești dintre cele mai firești, și consolidarea unei piețe cu perspective dintre cele mai favorabile de generare a unui volum tot mai mare de valoare adăugată și de obținere a unui profit concordant cu interesul public și, foarte important, cu… interesul publicului.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.