Interviu cu Olivia Postole, expert contabil, membru al Comisiei de disciplină de pe lângă Consiliul Filialei CECCAR Ialomița

Interviu cu Olivia Postole, expert contabil, membru al Comisiei de disciplină de pe lângă Consiliul Filialei CECCAR Ialomița

Numărul 26-27, 10-23 iulie 2018  »  Cariere. Drumul spre performanță

Interviu cu Olivia Postole, expert contabil, membru al Comisiei de disciplină de pe lângă Consiliul Filialei CECCAR Ialomița

Alexandra Rizea: La fel ca în cazul colegilor care au acordat, până acum, interviuri pentru publicația noastră, vă rugăm să vă referiți, înainte de toate, la parcursul dvs. profesional, la opțiunea pentru carieră și la modul în care ați răspuns propriei vocații.

Olivia Postole: Sunt convinsă că familia are un rol decisiv nu numai în formarea de caractere, ci și în crearea celor mai bune premise pentru o opțiune profesională în cunoștință de cauză. Fac această afirmație pe baza propriilor mele date biografice. M-am născut la 24 ianuarie 1958, într-o familie de profesori, care mi-a indus sentimentul de implicare în viața comunității, m-a învățat că ordinea, cinstea, generozitatea, expunerea clară a ideilor, comunicarea deschisă îți facilitează drumul spre inima oamenilor, spre o viață plină, bogată în realizări. Deviza părinților – care a devenit și a mea și o respect cu sfințenie în fiecare zi – este că trebuie să fii în primul rând OM și să lupți pentru binele oamenilor.

Cu aceste remarci ați prefațat în planul trăirilor și gândirii exact elementele biografice pe care vă propunem să le evocați.

Am considerat permanent că cea mai mare realizare personală sunt cei doi copii ai mei și nepoțica, devenită „prințesa” familiei. Această împlinire în viața familială a influențat în foarte mare măsură și realizările în profesie. Noul nu m-a speriat niciodată, am considerat ca este o provocare și, datorită dorinței permanente de autodepășire în carieră, am pornit de mai multe ori de la capăt, folosind, de fiecare dată, experiența acumulată. Așa, de exemplu, în 1981, la absolvirea Facultății de Planificare și Cibernetică Economică din cadrul Academiei de Studii Economice (ASE) din București, am dorit să mă întorc acasă, alături de familie, în Fetești, unde nu exista niciun centru de calcul. Așa că am lucrat șapte ani în învățământ, ca profesoară la liceul din localitate. Am lucrat apoi 14 ani la Centrul de calcul al Horticons SA Fetești, pe vremea când era cea mai vestită fabrică de conserve de legume și fructe din țară. Acolo am condus un colectiv de oameni excepționali, am învățat să lucrez în echipă, am realizat și implementat programe informatice pentru întreaga activitate financiar-contabilă. Tot acolo m-am îndrăgostit de contabilitate pentru că am înțeles-o, am aprofundat-o și mi-am dat seama cât de minunată este. În 1996, am dobândit, prin examen, calitatea de expert contabil, devenind astfel membră a Filialei CECCAR Ialomița, care, începând de atunci și până în prezent, mi-a fost totdeauna alături, la bine și la greu. Din 2001, timp de patru ani, am avut propriul cabinet de expert contabil și lichidator judiciar, perioadă în care am continuat să mă perfecționez în această nobilă profesie, am cunoscut problemele angajatorilor din oraș și am încercat să le rezolv eficient. Din 2005 și până în prezent am răspuns la noi provocări în profesie și am ocupat diverse funcții: inspector-șef al Inspectoratului Teritorial de Muncă Ialomița, director executiv, director executiv adjunct al Casei Județene de Pensii Ialomița, funcții care mi-au deschis noi orizonturi, în care am promovat un management nou, modern, creativ, inovativ, participativ și am considerat că obiectivul prioritar al instituțiilor pe care le-am condus constă în realizarea unor servicii publice de calitate, care să satisfacă interesele în continuă schimbare și tot mai exigente ale cetățenilor.

Cum ați acționat pentru atingerea acestui obiectiv?

Am pornit de la adevărul fundamental potrivit căruia sufletul și inima unei instituții sunt oamenii, principala resursă pe care trebuie să se bazeze un bun manager. Am format și consolidat echipe care au dovedit profesionalism, punând accentul pe colaborare, pe respectarea standardelor etice, respectiv pe integritate și moralitate. În toată această perioadă, mi-am continuat pregătirea profesională prin cursuri de master la Facultatea de Management din cadrul ASE București, prin numeroase cursuri organizate de Filiala CEECAR Ialomița, prin programe de specializare de competențe antreprenoriale, manager de proiect, manager de resurse umane, formator, evaluator de competențe profesionale, ECDL. Motto-ul după care mi-am condus și îmi conduc viața este: „Schimbarea este legea vieții. Cei care privesc numai la trecut sau numai la prezent, în mod sigur vor pierde viitorul”.

Dacă ar fi să definiți locul și rolul calității de membru al CECCAR în exercitarea profesiei în condiții calitativ superioare, asupra căror elemente v-ați concentra atenția?

Cum bine se știe, CECCAR reprezintă un corp profesional de elită, care are obiective bine determinate, între care dezvoltarea procesului național de standardizare profesională, lărgirea gamei de servicii oferite întreprinderilor, în special IMM-urilor, extinderea sub toate formele a procesului educațional al membrilor, consolidarea infrastructurii profesiei, perfecționarea managementului la toate nivelurile, creșterea rolului contabilității și al contabilului în economie, în întreaga societate, gestiunea la un nivel calitativ superior a așteptărilor experților contabili și contabililor autorizați din România. Ca membră a CECCAR, beneficiez de eforturile acestui organism profesional de a parcurge cu tenacitate drumul către o tot mai bogată împlinire în profesia pe care am ales-o, fiind convinsă că aceasta este calea de urmat, care îmi va oferi satisfacția datoriei împlinite.

Întrucât interesul public reprezintă un criteriu esențial în exercitarea profesiei, nu putem să nu consemnăm și calitatea dvs. de membru în Comisia de disciplină a filialei. Ce anume considerați că este deosebit de important pentru câștigarea și consolidarea încrederii colegilor, clienților, unor segmente ale societății, în comportamentul experților contabili și contabililor autorizați, așa cum este conturat în Codul etic al CECCAR?

Cu siguranță, profesionistul contabil trebuie să-și conducă activitatea pe baza normelor deontologice, aplicând cu bună credință reglementările contabile și raționamentele profesionale, să respecte principiile fundamentale de etică. Mă refer la principiile care vizează: integritatea, obiectivitatea, independența, competența profesională și prudența, confidențialitatea, responsabilitatea. Astfel, prin tot ceea ce definim calitatea muncii, noi, experții contabili și contabilii autorizați, realizăm obiectivele profesiei căreia ne-am consacrat, adică: credibilitatea în raport cu instituțiile statului, profesionalism în executarea serviciilor și încredere din partea clienților.

Vă propunem să menționați, în continuare, câteva din acțiunile Filialei CECCAR Ialomița menite să contribuie atât la formarea profesională continuă, cât și la promovarea intereselor membrilor la nivelul județului.

Filiala CECCAR Ialomița s-a preocupat și se preocupă permanent de dezvoltarea profesională continuă a membrilor, prin organizarea de cursuri, atât la solicitarea noastră, cât și din proprie initiațivă, în foarte multe domenii de interes, prin punerea la dispoziția tuturor colegilor, atât în mediul online, cât și la sediul filialei, a noutăților legislative și a altor materiale de specialitate pe teme de real interes. Activitățile organizate de Filiala CECCAR Ialomița au fost de diverse tipuri, în numeroase domenii și la niveluri tot mai înalte, de la întâlniri cu mediul de afaceri și reprezentanții administrației publice la simpozioane și mese rotunde, la reuniuni săptămânale, în fiecare joi, a membrilor filialei cu reprezentanta județului nostru în Consiliul Superior al CECCAR, toate pentru dezbaterea unor teme de specialitate, contribuind, în acest mod complex, la dezvoltarea noastră profesională, la recunoașterea noastră în mediul de afaceri ca adevărați profesioniști.

Cum vedeți dvs. viitorul apropiat și mai îndepărtat al profesiei contabile în condițiile actuale și de perspectivă ale evoluției noilor tehnologii, sub semnul cerințelor erei digitale?

Profesionistul contabil a trecut de la faza în care înregistra tranzacții la cea în care devine un factor important în producerea informației financiar-contabile adresată utilizatorilor, fapt datorat, în foarte mare măsură, tehnologiei informației și comunicațiilor, care nu numai că ne este utilă, ci ne asigură și eficiența întregii activități. Softurile de contabilitate există și se perfecționeză zilnic, dar vom ajunge la performanța în care acestea ne vor oferi soluții, variante din prelucrarea informațiilor, pentru îmbunătățirea activității clienților noștri, pentru cunoașterea și stăpânirea datelor corecte, ceea ce se poate defini drept puterea transformatoare a cunoștințelor, a experiențelor puse exclusiv în slujba interesului public.

Comentariile vor fi publicate doar după validarea acestora de către moderator. Nu vor fi publicate comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau la ură, precum și acuzații fără acoperire. Vă mulțumim!


Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.