Lansarea serviciului SOLVIT pentru soluționarea problemelor legate de drepturile europene

Telex » Știri 17 august 2017  

Ministrul delegat pentru Afaceri Europene, Victor Negrescu, a anunțat, în cadrul Comitetului de coordonare a Sistemului național de gestionare a afacerilor europene, lansarea, începând cu 16 august, a serviciului telefonic gratuit TELVERDE-SOLVIT, un instrument menit să soluţioneze problemele generate de aplicarea necorespunzătoare a legislaţiei europene privind piaţa internă, informează un comunicat de presă al Ministerului Afacerilor Externe (MAE).

„(...) TELVERDE-SOLVIT vine în întâmpinarea persoanelor fizice şi juridice ale căror drepturi dobândite prin calitatea de cetăţean al Uniunii Europene au fost încălcate într-un alt stat membru“, a declarat Victor Negrescu.

Numărul pus la dispoziție prin intermediul serviciului telefonic – 0800 672 507 – poate fi apelat gratuit, din orice rețea de telefonie fixă sau mobilă, de luni până vineri, în intervalul orar 09:00 – 16:00.

Potrivit informațiilor transmise de MAE, SOLVIT îndeplineşte rolul de intermediar şi se ocupă de problemele transfrontaliere între o întreprindere sau un cetăţean, pe de o parte, şi o autoritate publică, pe de alta, acolo unde există posibilitatea ca legislaţia comunitară să fi fost aplicată în mod necorespunzător. Termenul de soluționare a cererilor în cadrul SOLVIT este de zece săptămâni, iar serviciul este gratuit.

„SOLVIT le reamintește autorităților în cauză care sunt drepturile încălcate și colaborează cu acestea pentru a rezolva problema. În sfera de competențe SOLVIT intră recunoaşterea calificărilor profesionale și a diplomelor în alte state membre, calcularea pensiilor și a indemnizațiilor de șomaj, înmatricularea autovehiculelor și permisele de conducere, obținerea permiselor de ședere, accesul la educație sau circulația capitalurilor și rambursările de TVA“, a explicat ministrul delegat pentru Afaceri Europene.

SOLVIT reprezintă un mecanism creat și coordonat de Comisia Europeană în domeniul pieței interne, care funcţionează pe baza cooperării dintre cele 31 de centre constituite în cadrul administraţiilor publice ale Statelor Membre ale Uniunii Europene şi ale celorlalte trei state aparţinând Spaţiului Economic European (Norvegia, Islanda şi Liechtenstein). Aceste centre formează reţeaua SOLVIT si sunt conectate prin intermediul unei baze de date online, aflată sub coordonarea şi supravegherea Comisiei Europene.

Fiecare plângere este gestionată de două centre SOLVIT: cel de origine (centrul SOLVIT fie din statul membru de cetățenie sau de stabilire, fie din statul membru care deține o legătură administrativă cât mai strânsă cu petentul) și cel responsabil (centrul SOLVIT din statul membru în care se află autoritatea publică care a încălcat legislația UE). Pe de altă parte, SOLVIT nu poate rezolva litigii între două firme sau problemele întâmpinate în calitate de consumator, dar nici nu gestionează plângeri la adresa instituţiilor Uniunii Europene.

În 2016, SOLVIT s-a ocupat, la nivelul Uniunii Europene, de 2.414 cazuri. Centrele sale au lucrat în medie 59 de zile pentru gestionarea unui caz și au soluționat 89% din petiţii.

Mai multe informații despre rețeaua SOLVIT puteți afla accesând pagina dedicată SOLVIT de pe pagina web a Ministerului Afacerilor Externe, www.mae.ro/node/19312, sau consultând site-ul oficial al Comisiei Europene, ec.europa.eu/solvit/index_ro.htm.



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.