Liceu din România, laureat al Premiilor de excelență în domeniul educației și formării profesionale

Liceu din România, laureat al Premiilor de excelență în domeniul educației și formării profesionale

Numărul 44, 13-19 nov. 2018  »  Roza vânturilor

Liceul Tehnologic Marmația susține integrarea învățării în spirit antreprenorial în toate sectoarele educației

Liceul Tehnologic Marmația, din Sighetu Marmației (județul Maramureș), se numără printre laureații Premiilor de excelență în domeniul educației și formării profesionale (EFP) 2018. Premiile au fost înmânate la 9 noiembrie, la Viena, de comisarul european Marianne Thyssen în cadrul conferinței de închidere a celei de-a treia ediții a Săptămânii europene a competențelor profesionale 2018. Liceul Tehnologic Marmația a fost laureat la categoria destinată companiilor și cursanților – Junior Achievement (JA) Europe. Totodată, liceul este unul dintre cele 17 instituții de învățământ câștigătoare ale competiției Școala Antreprenorială a Anului.

Liceul maramureșean implementează programe Junior Achievement (JA) România pentru promovarea educației economice moderne, recunoscând necesitatea de a integra învățarea în spirit antreprenorial în toate sectoarele educației. Majoritatea elevilor și profesorilor liceului sunt implicați în activități educaționale antreprenoriale, iar acestea au un impact pozitiv asupra școlii.

Premiile de excelență în domeniul EFP recompensează exemple remarcabile de educație și formare profesională din Europa și reprezintă un criteriu de excelență în domeniu.

După cum am mai informat, a treia ediție a Săptămânii europene a competențelor profesionale s-a desfășurat la Viena, fiind organizată de Comisia Europeană, sub deviza „Descoperă-ți talentul”. Manifestarea a inclus 1512 evenimente în întreaga Europă, fiind implicate 2,2 milioane de persoane, cu 1,2 milioane mai multe decât anul trecut. Scopul evenimentului este de a demonstra că EFP este o alegere inteligentă, care duce la excelență în educație, locuri de muncă de înaltă calitate și creșterea șanselor de angajare. Ea reprezintă una dintre cele zece acțiuni cheie propuse de Comisie în cadrul Agendei pentru competențe în Europa, lansate în iulie 2016. Importanța competențelor adecvate este recunoscută și în Pilonul european al drepturilor sociale, un angajament comun al tuturor instituțiilor europene și al tuturor statelor membre.

Potrivit Eurostat, 49% dintre elevii din ciclul secundar superior din Europa participă la EFP secundară superioară (2016). De asemenea, rata de ocupare a forței de muncă în rândul absolvenților recenți de EFP pe continent este de 74,8% (2017). Procentajul de adulți cu calificări scăzute din Europa s-a redus în mod constant mulțumită asistenței din partea Fondului Social European (FSE), dar este în continuare prea ridicat, la 22,5% (2017). 10,9% din populația Europei participă la activități de învățare în rândul adulților (2017). (Al.R.)

Comentariile vor fi publicate doar după validarea acestora de către moderator. Nu vor fi publicate comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau la ură, precum și acuzații fără acoperire. Vă mulțumim!


Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.