MADR: Deficitul României la comerţul cu produse agroalimentare a crescut de aproape şapte ori în primul trimestru

MADR: Deficitul României la comerțul cu produse agroalimentare a crescut de aproape șapte ori în primul trimestru

Numărul 14-15, 5-18 iulie 2016  »  Breviar statistic

Deficitul României la comerţul cu produse agroalimentare s-a adâncit de aproape şapte ori în primul trimestru din acest an comparativ cu perioada similară din 2015, până la 234,3 milioane de euro, potrivit datelor furnizate Agerpres de Ministerul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale (MADR). În primele trei luni din 2015, deficitul înregistrat la produsele agroalimentare a fost de 34,9 milioane de euro.

Potrivit sursei citate, România a exportat 2,595 milioane de tone de produse agroalimentare, în valoare de peste 1,208 miliarde de euro, în primele trei luni ale anului, în scădere cu 17,4% din punct de vedere cantitativ faţă de perioada similară din 2015, când exporturile în ţările intra şi extracomunitare au totalizat 3,145 milioane tone, iar încasările au depăşit de 1,28 miliarde de euro.

Pe de altă parte, importurile de produse agroalimentare au totalizat 1,497 milioane de tone în primul trimestru din acest an, o cantitate pentru care s-au cheltuit peste 1,497 miliarde de euro, în timp ce, în 2015, au fost importate 1,696 milioane de tone de alimente, valorând 1,315 miliarde de euro.

Produsele care au adus cele mai multe încasări în primele trei luni din acest an au fost ţigările de foi, trabucurile şi ţigaretele, respectiv 224,622 milioane de euro pentru 15.825 de tone, fiind urmate de grâu, cu 215,41 milioane euro (1,207 milioane de tone). Porumbul a ocupat poziţia a treia la încasări din exporturi, cu 198,12 milioane euro (669.566 tone), iar seminţele de floarea soarelui, chiar sfărâmate, au adus României un câştig de 94,9 milioane de euro (123.279 tone) în primul trimestru al anului 2016.

Potrivit statisticii MADR, produsele de brutărie, patiserie şi biscuiţi au fost cele mai importate în primele trei luni ale anului, sumele cheltuite depăşind 58 de milioane de euro pentru 29.494 tone, precum şi carnea de porc, proaspătă sau refrigerată (35.240 tone), valorând 52,083 milioane de euro. Uniunea Europeană este în continuare principalul partener al României în comerţul cu produse agroalimentare.




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.