Noi atribuții de control pentru Inspecția Muncii

Noi atribuții de control pentru Inspecția Muncii

Numărul 28-29, 25 iulie - 7 august 2017  »  Curier legislativ

I

PUBLICITATE
cția Muncii va avea noi competențe în activitatea de control în domeniul relațiilor de muncă, securității și sănătății în muncă, potrivit Regulamentului de organizare și funcționare a acestei instituții din subordinea Ministerului Muncii și Justiției Sociale, aprobat de Guvern. „Prin reglementarea organizării și competențelor Inspecției Muncii se au în vedere întărirea rolului acestei structuri cu atribuții de control în domeniul relațiilor de muncă și al securității și sănătății în muncă, precum și creșterea calității și eficienței actului de control”, precizează Executivul, într-un comunicat.

Noul act normativ vizează următoarele modificări și completări:
  • adaptarea reglementărilor existente la modificările și completările aduse Legii nr. 108/1999 prin Legea nr. 51/2012, act normativ de nivel superior cu care se află în conexiune;
  • redefinirea atribuțiilor generale și specifice, pe domenii de activitate specifice, respectiv relații de muncă, securitate și sănătate în muncă și supravegherea pieței în concordanță cu noile prevederi legale, astfel încât să fie evitat paralelismul cu celelalte atribuții reglementate în prezent de Legea nr. 108/1999. Astfel, actul normativ stabilește atribuțiile care țin punctual de specificul activității și care se reflectă atât în activitatea de control, cât și în activitatea compartimentelor-suport, de specialitate, ale instituției;
  • precizarea și detalierea atribuțiilor inspectorului general de stat și inspectorilor generali de stat adjuncți. 

„La data intrării în vigoare a noului act normativ se abrogă HG nr. 1.377/2009 privind aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare a Inspecției Muncii, precum și pentru stabilirea unor măsuri cu caracter organizatoric, publicată în Monitorul Oficial nr. 802 din 25 noiembrie 2009, cu modificările și completările ulterioare”, se menționează în comunicatul Guvernului.

În prezent, Inspecția Muncii își desfășoară activitatea în conformitate cu dispozițiile Legii nr. 108/1999 pentru înființarea și organizarea Inspecției Muncii, republicată. Corelarea cu prevederile actelor normative care reglementează domeniul de competență al Inspecției Muncii, de nivel superior sau de același nivel, cu care se află în conexiune a determinat necesitatea redefinirii funcțiilor principale ale instituției, având în vedere prevederile Convenției nr. 81/1947 și în acord cu triplul rol pe care instituția îl îndeplinește.




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.