Noile tehnologii ne ajută să întărim încrederea clienților în profesioniștii contabili

Noile tehnologii ne ajută să întărim încrederea clienților în profesioniștii contabili

Numărul 31, 1-7 noiembrie 2016  »  Lucrările Congresului al XXI-lea al Profesiei Contabile din România

Interviu cu Gheorghe Ivașcu, președintele Filialei CECCAR Constanța

Teodor Brateș: Ne adresăm dumneavoastră cu rugămintea de a completa cu propriile opinii ecourile pe care le-am consemnat până acum în privința importanței recentului Congres al Profesiei Contabile din țara noastră.

Gheorghe Ivașcu: Vă stau la dispoziție. Aștept întrebările dumneavoastră.

De fapt, le-am formulat într-o manieră sintetică. Dacă ar fi să detaliați, la ce v-ați opri mai întâi?

Consider că înainte de toate se impune să subliniez că alegerea temei Congresului a fost cât se poate de inspirată. Este vorba de constatarea că viața economică din prezent și, mai ales, din perspectiva care se conturează tot mai clar, influențează puternic profesia noastră. Influența procesului de digitalizare este extrem de importantă, ceea ce ne determină să o luăm în considerare cu toată seriozitatea. În mod deosebit țin să remarc schimbarea ponderilor în ansamblul preocupărilor noastre profesionale, accentul tot mai mare pus pe utilizarea tehnologiilor de vârf, astfel încât să ne consolidăm rolul de consilier, de analist și, de ce nu, de confident în relația cu clienții noștri. Ne confruntăm cu o concurență tot mai mare în livrarea de servicii de consultanță, în condițiile în care dezvoltarea tehnologică a produs schimbări majore și în modele de afaceri, fenomen cunoscut sub denumirea de „perturbare digitală”. Digitalizarea proceselor de afaceri a făcut ca volumul de date disponibile instantaneu să fie într-o continuă creștere.

Deci, o primă concluzie ar fi aceasta. Ce decurge de aici în plan practic?

Noile tehnologii ne apar deopotrivă ca oportunități și riscuri. Tocmai pentru a fructifica oportunitățile, trebuie să diminuăm riscurile și în acest sens apare necesar să dobândim toate competențele necesare în vederea folosirii noilor tehnologii pentru furnizarea de valoare adăugată cât mai mare companiilor și instituțiilor cărora le oferim serviciile noastre. În acest fel vom fi percepuți într-o tot mai mare măsură drept profesioniști cu înaltă calificare, care nu ne mai limităm la ținerea contabilității, la conformarea fiscală. Evident, oportunitățile sunt foarte mari, mai ales în ceea ce privește gestionarea timpului nostru de lucru, respectiv posibilitatea de a ne concentra tocmai pe activitatea de consultanță, însă nu trebuie să neglijăm nicio clipă riscurile, inclusiv acelea care se referă la viitorul profesiei contabile în condițiile preluării activităților de rutină de către noile tehnologii.

Cum vedeți dumneavoastră, potrivit experienței acumulate, dar și tendințelor care se profilează de pe acum, răspunsul direct la ambele provocări, respectiv la oportunități și riscuri?

Trebuie să conștientizăm faptul că în fața noilor realități profesia contabilă se cere orientată în direcția însușirii în timp cât mai scurt a cât mai multor abilități tehnologice. Așa cum au relevat lucrările Congresului, sunt în acest sens trei direcții de acțiune: prima vizează remodelarea strategiei corporative, a doua privește reîntregirea fluxurilor de venituri care provin din noi segmente de piață, zone geografice și modele de afaceri, iar a treia se concentrează pe calibrarea structurii costurilor, adică efectuarea de modificări în privința personalului, a lanțului de aprovizionare, a cheltuielilor generale.

Toate aceste direcții impun, desigur, răspunsuri adecvate.

Evident, avem datoria să acționăm pentru a ne încadra în tendințele majore care vin în sprijinul profesionistului contabil. În acest sens aș menționa patru categorii de tehnologii, cele de stocare și prelucrare a datelor, cele care facilitează interacțiunea prin folosirea prioritară a serviciilor online, cele care includ noile sisteme de plăți și platformele financiare și cele care decurg din specificitatea inteligenței artificiale.

Cum evaluați dumneavoastră toate aceste elemente prin prisma activității Filialei CECCAR Constanța?

Luăm în considerare exact ceea ce am menționat până acum, prin includerea în programele de acțiune a măsurilor care asigură adaptarea profesiei la noile cerințe. Pe de o parte acționăm pentru o mai bună prezentare a serviciilor pe care le oferă experții contabili și contabilii autorizați astfel încât piața să reacționeze prin solicitări în creștere, prin întărirea gradului de încredere în profesioniștii contabili. Pentru aceasta, punem accentul și pe pregătirea continuă, pe însușirea noilor programe informatice, pe prezentarea acestora cât mai convingător clienților existenți și celor potențiali. Totodată, intensificăm relațiile cu toate instituțiile județene, astfel încât să asigurăm o tot mai bună cunoaștere reciprocă a intereselor comune și a modalităților concrete de a le satisface. Despre toate acestea vom informa operativ și redacția CECCAR Business Magazine, ceea ce va facilita și schimbul de experiență între filiale.




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.