Noua normalitate – adaptarea la schimbare, simpozion desfășurat la Slobozia

Noua normalitate – adaptarea la schimbare, simpozion desfășurat la Slobozia

Numărul 34, 22-28 noiembrie 2016  »  Agenda CECCAR

Noua normalitate – adaptarea la schimbare a fost tema simpozionului organizat de Filiala CECCAR Ialomița la 17 noiembrie, în sala Arcadia a Centrului Cultural UNESCO „Ionel Perlea” din Slobozia. Evenimentul s-a înscris în programul manifestărilor dedicate Săptămânii Globale a Antreprenoriatului.

Necesitatea flexibilității afacerii pentru adaptarea la schimbarea mediului economic, Schimbarea fiscală – între adaptare și imposibilitatea asimilării schimbării în timp real, Finanțarea și sprijinirea mediului de afaceri – statul și fondurile europene, principalii finanțatori pentru start-up-uri și IMM-uri au fost temele de pe agenda simpozionului moderat de Camelia Malama, vicepreședinte al CECCAR.

Au participat Adrian Mocioniu – primarul municipiului Slobozia, Gheorghe Dorobăț – șef al Administrației Județene a Finanțelor Publice (AJFP) Ialomița, Virgil Șerbănescu – președintele Uniunii Generale a Industriașilor din România (UGIR) – filiala Ialomița, Eugen Dubălaru – vicepreședinte al Patronatului Tinerilor Întreprinzători din România (PTIR) – regiunea Sud-Est, alături de reprezentanți ai Agenției pentru Dezvoltare Regională (ADR) Sud Muntenia, experți contabili și contabili autorizați.

Președintele UGIR Ialomița, Virgil Șerbănescu, a vorbit despre necesitatea flexibilității afacerii pentru adaptarea la schimbarea mediului economic, menționând că trebuie să se identifice cauzele insolvenței populației și ale insolvenței antreprenoriale și, totodată, să se rezolve problemele finanțării discriminatorii a mediului privat autohton în privința dobânzilor și a costurilor bancare. Potrivit vorbitorului, întreprinderile mici și mijlocii trebuie să fie construite în funcție de cerințele pieței, iar în vederea dezvoltării întreprinderii trebuie să se aibă în vedere trei aspecte esențiale:
– marketing flexibil de producție, studii de identificare a nevoilor pieței și marketing de fluidizare a desfacerii;
– identificarea mediului concurențial și lupta pentru competitivitate;
– obținerea unor finanțări cu costuri reduse, care se reflectă în prețul produsului final, făcându-l ușor de absorbit de piață.

În privința finanțărilor cu costuri reduse, președintele UGIR Ialomița a făcut trimitere la posibilitatea accesării de fonduri europene și guvernamentale – prin Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă.

Dezbaterea temei a continuat cu intervenția vicepreședintelui PTIR – regiunea Sud-Est, Eugen Dubălaru, care a apreciat importanța punctelor de vedere exprimate în legătură cu adaptarea la schimbare, considerând că aceasta este atributul antreprenorilor, fiind esențială în sustenabilitatea oricărei afaceri.

Gheorghe Dorobăț, șeful AJFP Ialomița, a subliniat, referitor la tema Schimbarea fiscală – între adaptare și imposibilitatea asimilării schimbării în timp real, că „ (...) lipsa de claritate a reglementărilor este un aspect care afectează activitatea tuturor. Calitatea de vizionar a antreprenorilor este cea care trebuie să primeze când se construiesc bugete multianuale sau planuri de afaceri (...)”.

Cu privire la aceeași temă, conf. univ. dr. Adriana Popa a declarat: „Despre schimbare se poate vorbi în multe feluri: ca fiind sinonimă cu adaptarea și flexibilitatea sau cu inconsecvența și nestatornicia. În condițiile schimbărilor generate de evoluția piețelor globale, de dezvoltarea rapidă și diseminarea tehnologiei, cerințele clienților fiind legate de diferențierea produselor, care afectează mediul organizațional, schimbarea trebuie privită ca o nouă oportunitate, și nu ca pe o amenințare. Abilitatea companiei de a se adapta cu ușurință la schimbare este o condiție nu doar a succesului acesteia, ci și a supraviețuirii ei”. În continuare, Adriana Popa a explicat că adaptarea la schimbare se reflectă în componenta tehnică (adaptarea sistemelor IT, adaptarea logicii fiscale conform prevederilor fiscale etc.), în cea umană (instruirea personalului cu privire la noile procese/proceduri), în componenta procesuală (comunicarea cu autoritățile pentru înțelegerea modificărilor legislative și transpunerea acestora în sistemul IT, procese noi pentru colectarea informațiilor suplimentare, a tranzacțiilor, redefinirea rolurilor și responsabilităților în procesul de raportare) și în cea informațională (identificarea și analizarea noilor informații). Referitor la tehnologia informațională, Adriana Popa a precizat că aceasta reprezintă un instrument de creștere a eficienței raportării financiar-contabile, iar verificarea informațiilor în format electronic este o tendință în expansiune. Adaptarea autorităților fiscale la această tendință în procesul de colectare și utilizare a informațiilor furnizate de contribuabili este o necesitate, ar facilita respectarea de bunăvoie a obligațiilor de către contribuabili și ar permite administrațiilor fiscale să efectueze inspecții fiscale mai eficiente.

Pe parcursul întâlnirii s-a discutat, de asemenea, despre formularul 394 și despre provocările determinate de introducerea formei extinse a acestuia.

Cea de-a treia temă a simpozionului, Finanțarea și sprijinirea mediului de afaceri – statul și fondurile europene, principalii finanțatori pentru start-up-uri și IMM-uri, a fost abordată de Adrian Mocioniu, primarul municipiului Slobozia, care a adus în centrul atenției oportunitățile de investiții oferite de Parcul Industrial din Slobozia, o facilitate creată pentru antreprenori cu sprijinul fondurilor europene. Adrian Mocioniu a declarat că se încearcă identificarea problemelor comunității și integrarea acestora în proiectele de dezvoltare și sprijinire a mediului de afaceri la nivel local.

Intervenții pe tema mai sus amintită au avut și Ionuț Popa, expert comunicare ADR Sud Muntenia, și Mădălina Cilibeanu, expert în cadrul aceleiași instituții, ambii prezentând liniile deschise pentru finanțarea activității IMM-urilor.

Radu Andronic, reprezentant al firmei de consultanță FIP Consulting, a prezentat o analiză a situației existente în domeniul fondurilor europene, subliniind unele deficite de transparență și de predictibilitate în acest domeniu.




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.