Numărul autovehiculelor diesel care circulă pe drumurile din Europa a crescut cu 74% în ultimii 4 ani

Numărul autovehiculelor diesel care circulă pe drumurile din Europa a crescut cu 74% în ultimii 4 ani

Telex » Știri 23 septembrie, 9:49  

Numărul autovehiculelor diesel care circulă pe drumurile din Europa a ajuns la 51 de milioane, în creștere cu 74% comparativ cu anul 2016, când a izbucnit scandalul Volkswagen, reiese dintr-o analiză a organizației Transport și Environment (T&E) de la Bruxelles, citată de 2Celsius România, informează Agerpres. În acest context, România a înregistrat cea mai ridicată rată a importurilor de mașini diesel în regiune, precizează documentul.

„Deși România se află la mijlocul clasamentului, țara noastră a înregistrat cea mai mare rată de importuri a dieselurilor poluante în Europa Centrală și de Est. Acest fapt se datorează taxării precare din ultimii trei ani a mașinilor care emit noxe și pulberi în suspensie. Pe de altă parte, măsurile administrațiilor locale privind limitarea accesului mașinilor poluante sunt firave, iar impactul dieselurilor asupra calității aerului în centrele urbane este semnificativ”, declară Raul Cazan, președintele 2Celsius.

Analiza relevă o creștere cu 18%, în ultimele 12 luni, și un salt de 74%, din 2016. Calculele se bazează pe date referitoare la vânzările din 2008 până în prezent, precum și pe date privind emisiile reale din atmosferă. „Acestea arată că producătorii de mașini continuă să vândă autovehicule diesel poluatoare. Aproape o cincime din acestea sunt în Germania (9,9 milioane), urmată de Franța (9,8 milioane) și Marea Britanie (8,5 milioane). Împreună cu Italia, Spania și Belgia, cele șase țări reprezintă 81% din flota poluatoare a UE”, se menționează în concluziile analizei.

„Principalul motiv pentru creșterea numărului acestor mașini este decizia producătorilor de a-și maximiza profiturile vânzând în continuare modelele diesel existente în loc de a investi în modele mai curate. Din 2015 când a izbucnit scandalul Dieselgate, primii cinci producători de mașini care au vândut peste două treimi din autovehiculele diesel din UE au înregistrat profituri de peste 140 de miliarde de euro”, sunt de părere realizatorii cercetării.

Conform datelor Agenției Europene de Mediu, expunerea la oxid de azot, substanță emisă de motoarele diesel, a cauzat decesul prematur al 79.000 de persoane din 41 de țări europene, în 2015.

Federația Europeană pentru Transport și Mediu (T&E) are ca scop promovarea și crearea atât la nivelul Uniunii Europene, cât și la nivel global, de politici pe domeniul transporturilor, bazate pe principii de dezvoltare sustenabilă. Înființată în anul 1990, T&E reprezintă 58 de organizații din 26 de țări din Europa, în special grupuri de mediu și militanți care lucrează pentru politici de transport durabile la nivel național, regional și local. Entitatea coordonează Coaliția Internațională pentru Aviație Durabilă (ICSA), care are statutul de observator la Organizația Aviației Civile Internaționale (ICAO) și este membră a Coaliției pentru Transporturi Navale (CSC), ce deține statutul de observator în cadrul Organizației Maritime Internaționale (OMI). 2Celsius (2C) este organizație membră a rețelei Transport și Mediu de la Bruxelles (T&E).

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)

Comentariile vor fi publicate doar după validarea acestora de către moderator. Nu vor fi publicate comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau la ură, precum și acuzații fără acoperire. Vă mulțumim!


Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.