Obiectivul companiilor în era Industriei 4.0: investiții în digitalizarea proceselor

Telex » Știri 20 iulie 2016  

Companiile intenționează să investească anual aproximativ 5% din venitul realizat din vânzările digitale în procesul de digitalizare, la nivel mondial, respectiv 907 miliarde de dolari, se arată într-un studiu al PwC, informează Agerpres.

„Liderii companiilor industriale digitalizează activități esențiale în cadrul propriului lanț vertical al valorii și de asemenea în relația cu partenerii la nivel orizontal din lanțul de aprovizionare. În plus, își îmbunătățesc portofoliul de produse introducând funcționalități digitale și servicii de date inovatoare. La nivel mondial, companiile intenționează să investească anual aproximativ 5% din venitul realizat din vânzările digitale în procesul de digitalizare. Pe baza sondajelor realizate în rândul sectoarelor industriale, 5% din venitul realizat din vânzările digitale corespunde cu o investiție totală de 907 miliarde de dolari”, se precizează în studiul PwC Industry 4.0: Building the Digital Enterprise, în cadrul căruia au fost chestionate peste 2.000 de companii din nouă sectoare industriale din 26 de țări.

Potrivit sursei citate, aceste investiții se vor axa în principal pe dezvoltarea de tehnologii digitale precum senzori sau dispozitive de conectare, software și aplicații precum sisteme de prelucrare. Pe parcursul acestei tranziții, managerii companiilor analizate estimează o reducere a costurilor în medie de 3,6% pe an și venituri suplimentare anuale în medie de 2,9%.

Potrivit PwC, peste 80% dintre companii se așteaptă ca metodele de analiză a datelor să aibă o influență semnificativă asupra proceselor de luare a deciziilor în decursul următorilor cinci ani.

Studiul mai arată că problemele identificate de companiile analizate în implementarea Industriei 4.0 sunt mai degrabă cele ce țin de lipsa unei culturi, viziuni sau formări interne în domeniul digital, precum și lipsa specialiștilor decât cele legate de achiziționarea tehnologiei necesare.

Aproximativ 40% dintre companiile participante la sondaj se bazează pe expertiza angajaților de analiză a datelor, dar nu au departamente dedicate pentru aceste sarcini.

Studiul se bazează pe cercetarea derulată în perioada noiembrie 2015 – ianuarie 2016, implicând peste 2.000 de directori executivi din companii de produse industriale din 26 de țări. Majoritatea participanților au fost directori de digitalizare și alți directori executivi cu responsabilități la înalt nivel în companiile lor în ceea ce privește strategia și activitățile din cadrul proiectului Industria 4.0. Rezultatele au fost ponderate în raport cu PIB-ul pe țară pentru a asigura o perspectivă echilibrată asupra rezultatelor globale.

Sursa: Agerpres



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.