Parlamentul European solicită noi reglementări pentru prevenirea fraudării kilometrajului

Parlamentul European solicită noi reglementări pentru prevenirea fraudării kilometrajului

Numărul 21, 5-11 iunie 2018  »  Direct de la sursă

Raportor PE: „Între 5% și 12% dintre mașinile de ocazie vândute în statele UE și între 30% și 50% dintre cele exportate pe teritoriul UE au fost traficate”

Parlamentul European (PE) a adoptat, la finalul lunii mai a.c., o rezoluție potrivit căreia, pentru a combate mai eficient fraudarea odometrelor, Comisia Europeană trebuie să propună o nouă legislație în domeniu, în următoarele 12 luni. „Între 5% și 12% dintre mașinile de ocazie vândute în statele UE și între 30% și 50% dintre cele exportate pe teritoriul UE au fost traficate. Am obținut un larg acord cu privire la acest raport, în special în ceea ce privește bazele de date naționale și schimburile de informații transfrontaliere, dar și în ceea ce privește eforturile pe care trebuie să le facă producătorii pentru securizarea odometrelor”, a declarat raportorul Ismail Ertug.

Potrivit acestuia, „în cazul în care CE va propune o legislație în acest domeniu, se poate înregistra un profit anual între șase și nouă milioane de euro și vom reuși să restabilim încrederea consumatorilor în piața mașinilor de ocazie. Aceasta este o oportunitate extraordinară de a demonstra adevărata valoare adăugată a Europei, asigurând protecția consumatorilor”.

Europarlamentarii vor noi măsuri legislative, care să includă registre naționale de kilometraj, care să fie accesibile transfrontalier. Cumpărătorii de mașini de ocazie trebuie să aibă posibilitatea să verifice exactitatea indicațiilor odometrului, indiferent de țara în care au fost înregistrate, spun deputații.

Potrivit eurodeputaților, înregistrarea kilometrajului ar trebui să fie obligatorie la fiecare control tehnic periodic, la fiecare inspecție tehnică, verificări sau reparații în service, începând cu prima înregistrare a mașinii. Ei subliniază că în Belgia și Olanda, unde înregistrarea kilometrajului se face mai des decât în orice altă țară, fraudele la kilometraj au fost aproape eliminate. De asemenea, PE solicită Comisiei să monitorizeze modul în care constructorii de automobile pun în practică strategiile anti-fraudă cerute de actuala legislație UE și să fixeze criterii clare care să permită verificarea eficientă a securității odometrelor.

„Deși fraudarea kilometrajului are un impact negativ asupra securității rutiere, numai șase state includ manipularea odometrului în categoria infracțiunilor penale, spun deputații, cerând tuturor statelor membre să procedeze ca atare”, se subliniază într-un comunicat al PE.

După adoptarea rezoluției de către PE, Comisia Europeană va trebui să prezinte o inițiativă legislativă în acest sens sau să explice de ce nu propune astfel de măsuri.

(Copyright foto: bwylezich / 123RF Stock Photo)

Comentariile vor fi publicate doar după validarea acestora de către moderator. Nu vor fi publicate comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau la ură, precum și acuzații fără acoperire. Vă mulțumim!


Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.