Participare românească la Rallye Monte-Carlo Historique

Participare românească la Rallye Monte-Carlo Historique

Numărul 3, 31 ian. - 6 feb. 2017  »  Eveniment

Alexandra Rizea

Avem prilejul să consemnăm un eveniment programat să se desfășoare între 25 ianuarie și 2 februarie 2017, care atrage atenția prin tot ceea ce putem să caracterizăm prin cuvântul „spectaculos”. Mai ales atunci când printre protagoniști se află și concetățeni de-ai noștri, respectivul eveniment capătă un relief aparte, deși – dacă este să spunem lucrurilor pe nume – nu se bucură în România de mediatizarea pe care o merită. Este vorba despre Rallye Monte-Carlo Historique, care a atras la startul celei de-a 20-a ediții nu mai puțin de 338 de echipaje din întreaga lume. Cu puțin timp înainte de startul competiției, echipa românească Just Classics Motorsport, unul dintre cei mai activi promotori ai motorsportului istoric, a organizat un eveniment de presă desfășurat cum nu se poate mai expresiv la Țiriac Collection, respectiv locul care găzduiește una dintre cele mai impresionante colecții de automobile, în primul rând de epocă. S-a relevat că avem de-a face cu un hobby practicat cu multă pasiune, care aduce performanță și recunoaștere în materie de competiție, într-un domeniu în care tradiția și noutatea reflectă însăși evoluția civilizației pe mapamond.

Rallye Monte-Carlo Historique 2017 a păstrat formatul care l-a consacrat: start din mai multe orașe europene și întâlnire a tuturor echipajelor la Digne-les-Bains, înainte de prima probă specială. Startul s-a dat din Lisabona, Reims, Bad Homburg, Stockholm, Copenhaga, Glasgow și Barcelona. Echipajele acoperă între 2.577 și 4.326 km și 14 probe speciale cu o lungime totală de 440 km. Finish-ul este la faleza din Monte Carlo și Gala de premiere la Club’s Salle des Etoiles în prezența autorităților monegasce.

Rallye Monte-Carlo Historique, descris de mulți drept cel mai greu raliu de regularitate din lume, este o competiție complexă, cu multe dificultăți ce pot fi întâlnite pe traseu. Parcurgerea probelor speciale se face în circulație deschisă, cu o viteză constantă impusă, iar condițiile meteo sunt imprevizibile. Echipajul primește direct la start indicațiile legate de traseul ce urmează a fi parcurs – viteză, puncte de control, distanțe, repere – și orice abatere este penalizată. Deși parcurgerea până la finish a raliului este în sine o reușită, echipajele Just Classics Motorsport și-au propus o poziționare cât mai bună în clasamentul final. Just Classics Motorsport se află la a șasea participare consecutivă și a luat startul cu șapte echipaje, având o componență internațională: Grecia, Italia, Anglia și, desigur, România.

Comentariile vor fi publicate doar după validarea acestora de către moderator. Nu vor fi publicate comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau la ură, precum și acuzații fără acoperire. Vă mulțumim!