Daisy Tech - case de marcat cu jurnal electronic
Peste 12,7 milioane de apeluri la 112, înregistrate în 2018, mai mult de jumătate nefiind urgenţe

Peste 12,7 milioane de apeluri la 112, înregistrate în 2018, mai mult de jumătate nefiind urgențe

Telex » Știri 11 februarie, 13:45  

Numărul unic de urgență 112 a fost apelat, în 2018, de peste 12,7 milioane de ori, dar mai puțin de jumătate au fost urgențe reale, informează News.ro. 63% dintre apelurile non-urgente au fost făcute din greșeală, din cauza tastelor neblocate ale telefoanelor. În plus, operatorii s-au confruntat cu foarte multe apeluri repetitive. În București, o singură persoană a sunat la 112, doar în primele zece luni ale anului trecut, de peste 21.000 de ori.

Potrivit datelor Sistemului de Telecomunicații Speciale (STS), în anul 2018, operatorii 112 din centrele de preluare a apelurilor de urgență au răspuns la 12.735.836 apeluri, mai puține cu aproape un milion decât în anul precedent. „Apelurile de urgență reprezintă 45,1%, iar dintre acestea cele mai multe au fost transferate și gestionate de Serviciul de Ambulanță, Poliție și ISU-SMURD”, au transmis, astăzi, cu ocazia Zilei Numărului Unic 112, reprezentanții STS. Dintre cazurile reale, 57,8% au reprezentat cazuri medicale.

Mai mult de jumătate din numărul total de apeluri preluate în anul 2018, respectiv 54,9%, nu reprezintă urgențe de competența Serviciului 112, ci solicitări de informații diverse, apeluri efectuate din greșeală, farse și apeluri injurioase.

Cele mai multe apeluri non-urgente s-au înregistrat în Mureș (68,1%), Covsna, Vrancea, Gorj, Călărași și Argeș (63,5%). În București, 45,1% dintre apelurile la 112 au fost non-urgente.

„Potrivit statisticii, reiese o medie zilnică de peste 18.000 de apeluri non-urgente. Dintre acestea, 63% dintre apeluri sunt făcute involuntar, ceea ce se numește pocket dialing”, au mai spus oficialii STS. Apelurile involuntare se produc, de cele mai multe ori, din cauza tastelor neblocate ale telefoanelor.

Operatorii 112 se confruntă și cu numeroase apeluri repetitive. Astfel, în primele 10 luni din 2018, o persoană din București a apelat 112 de 21.567 de ori. O persoană din Iași, în aceeași perioadă, a sunat la 112 de 18.525 de ori, una din Neamț de 18.390 de ori, una din Gorj de 15.703 ori, iar una din Buzău de 8.847 de ori. Aceste persoane au fost amendate cu câte 500 de lei.

Reprezentanții Sistemului precizează că apelurile repetitive, apelurile false, apelurile involuntare consumă timp și resurse, putând fi afectate, astfel, urgențele reale. În cazul în care ați sunat involuntar la 112, sunteți sfătuiți să nu închideți, ci să precizați operatorului că a fost o greșeală.

Comentariile vor fi publicate doar după validarea acestora de către moderator. Nu vor fi publicate comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau la ură, precum și acuzații fără acoperire. Vă mulțumim!


Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.