Peste o treime dintre companiile din România, atacate cibernetic cel puţin o dată, în ultimii doi ani

Peste o treime dintre companiile din România, atacate cibernetic cel puțin o dată, în ultimii doi ani

Numărul 11, 26 mar. - 1 apr. 2019  »  Conectarea la era digitală

Peste o treime (37%) dintre organizațiile din România au trecut prin cel puțin un atac cibernetic, cu diferite consecințe, în ultimii doi ani, iar mai mult de un sfert (27,7%) dintre factori decidenți din domeniul IT susțin că autorii nu au lăsat nicio urmă în cadrul ultimului atac asupra companiilor pe care le conduc, arată cele mai recent studiu întocmit de Kaspersky Lab, informează Agerpres. La nivel european, 54% dintre companiile chestionate au recunoscut că s-au confruntat cu cel puțin un atac cibernetic în ultimele 24 de luni, fapt care le-a creat probleme în activitate, precum: întreruperi ale activității (în 31% dintre cazuri), probleme de integritate a datelor (18%) și pierderi de date (15%).

Potrivit studiului citat, companiile din Marea Britanie și Spania întâmpină cele mai multe riscuri, 64% dintre respondenți confirmând astfel de incidente în ultimii doi ani.

„În ciuda faptului că, în mod tradițional, au bugete mai mari, comparativ cu IMM-urile, 64% dintre companiile mari au fost ținta unui atac ce a dus la consecințele menționate, versus 45% dintre IMM-uri”, susțin experții.

În același context al amenințărilor cibernetice, 21% dintre respondenți afirmă că numărul de atacuri asupra organizațiilor lor a crescut, în ultimele 12 luni, comparativ cu anul anterior, în timp ce pentru 42% a rămas aproximativ la fel.

România se situează și la această categorie sub media europeană, 17% dintre organizații considerând că numărul de atacuri a crescut în ultimul an, ceea ce confirmă ipoteza că țara noastră se află într-o categorie medie de risc. În schimb, în privința urmelor pe care respondenții spun că le-au lăsat atacatorii, lucrurile stau mai rău decât media europeană, un procentaj mai mare afirmând că nu au lăsat nicio urmă (27,7%), comparativ cu 21%.

Peste două treimi (72%) dintre organizațiile participante la studiu află despre o breșă de date într-un interval care nu depășeste opt ore, în timp ce 25% dintre companii nu iau măsuri în primele ore după atac, pentru că nu au aflat încă despre el.

Cifrele României sunt similare mediei europene, cu 71% dintre respondenți care declară că află despre o breșă de date în cel mult opt ore.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)

Comentariile vor fi publicate doar după validarea acestora de către moderator. Nu vor fi publicate comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau la ură, precum și acuzații fără acoperire. Vă mulțumim!


Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.