Poziția CNIPMMR față de Legea pentru promovarea produselor românești în supermarketuri

Poziția CNIPMMR față de Legea pentru promovarea produselor românești în supermarketuri

Numărul 13, 21 iunie - 4 iulie 2016  »  Întreprinderile mici și mijlocii, prezent și viitor

Într-un document remis presei, Consiliul Național al Întreprinderilor Private Mici și Mijlocii din România (CNIPMMR) menționează că a solicitat în mod repetat în ultimii ani modificarea și completarea Legii nr. 321/2009 privind comercializarea produselor alimentare și reglementarea de măsuri pentru:
  • susținerea distribuției și comercializării produselor IMM-urilor din România;
  • instituirea obligativității pentru marile lanțuri de magazine de a asigura un spațiu minim de desfacere pentru prezentarea și comercializarea produselor tradiționale și locale realizate de IMM-uri, inclusiv micii agricultori și meșteșugari;
  • protecția împotriva înțelegerilor și practicilor anticoncurențiale sau abuzive;
  • accelerarea plăților comercianților către IMM-urile furnizoare.

„Această lege este cerută de CNIPMMR de mai mulți ani. În opinia noastră, modificările constituie un pas înainte spre susținerea mediului de afaceri autohton și a micilor producători români și cred că aceste demersuri trebuie susținute în continuare. Capitalul românesc este într-o poziție delicată, trebuie să ne susținem întreprinzătorii autohtoni, micii întreprinzători, aceștia fiind cei care creează plusvaloare și care păstrează profitul în țară”, a declarat președintele CNIPMMR, Florin Jianu.

CNIPMMR susține Legea pentru modificarea și completarea Legii nr. 321/2009 privind comercializarea produselor alimentare adoptată recent de Camera Deputaților, care valorifică propunerile sale și care va contribui la creșterea accesului produselor IMM-urilor din România pe piață, inclusiv al produselor tradiționale și locale ale micilor agricultori, precum și la promovarea comercializării produselor românești, ca efect al implementării dispoziției privind instituirea obligației ca, pentru categoriile carne, ouă, legume, fructe, miere de albine, produse lactate și de panificație, să se achiziționeze aceste produse în proporție de cel puțin 51% din volumul de marfă pe raft, corespunzător fiecărei categorii de produse alimentare, provenite din lanțul alimentar scurt, și a obligației de a organiza evenimente de promovare și vânzare a produselor alimentare românești, cu respectarea legislației sanitar-veterinare în vigoare.

Totodată, CNIPMMR își exprimă susținerea deplină pentru reglementarea termenului legal redus de plată pentru produsele alimentare proaspete, ce nu poate fi mai mare de 7 zile calendaristice, ceea ce îi va ajuta în principal pe micii agricultori.

CNIPMMR solicită în continuare adoptarea de măsuri legislative și administrative pentru:
  • extinderea măsurilor adoptate prin Legea nr. 321/2009 privind comercializarea produselor alimentare către toate IMM-urile furnizoare – din industria ușoară, mobilă, produse chimice etc., care va stimula creșterea producției industriale autohtone și va reduce importurile;
  • instituirea unei rețele de colectare în vederea distribuției produselor tradiționale și locale realizate de IMM-uri, inclusiv micii agricultori și meșteșugari, cu implicarea financiară a fondurilor UE;
  • instituirea obligativității pentru marile lanțuri de magazine de a asigura un spațiu minim de desfacere (30%) pentru prezentarea și comercializarea produselor tradiționale și locale realizate de IMM-uri, din industria ușoară, mobilă, produse chimice etc.



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.