Preşedintele AAR: Avem nevoie de terminale şi piste noi la aeroporturi pentru creşterea de trafic prognozată în următorii 15 ani

Președintele AAR: Avem nevoie de terminale și piste noi la aeroporturi pentru creșterea de trafic prognozată în următorii 15 ani

Telex » Știri 17 ianuarie, 9:39  

Aeroporturile din România vor avea nevoie, în următorii 15 ani, de investiții în mărirea terminalelor și a pistelor, în contextul în care se prognozează o creștere de 200% a traficului de pasageri, iar dat fiind că, din următorul ciclu financiar european nu vor mai exista fonduri nerambursabile pentru investiții în infrastructura aeroportuară, rolul principal pentru finanțarea acestora îl vor avea autoritățile publice locale, a declarat, la Poiana Brașov, președintele Asociației Aeroporturilor din România (AAR), David Ciceo, citat de Agerpres. Prezent la prima ședință a AAR din acest an, de la Poiana Brașov, directorul Aeroportului Internațional „Avram Iancu” din Cluj, David Ciceo, a precizat că aeroporturile din România au nevoie de terminale și piste noi, pentru a face față acestor provocări.

„În momentul de față, niciun aeroport din România nu are capacitatea suficientă pentru terminal. Trebuie ca, în următorii 15 ani, să dublăm capacitatea terminalelor. Ne trebuie terminale noi, piste noi, platforme, facilități. Din acest motiv este un subiect al actualei ședințe finanțarea aeroporturilor, atragerea fondurilor europene și, bineînțeles, o problemă foarte mare reducerea emisiilor de carbon la 0 până în 2050. (...) În programul următor de finanțare 2021-2017 nu vor mai fi fonduri europene pentru aeroporturi, ci doar pentru mediu, din acest motiv, autoritățile locale, cum este și CJ au rol foarte important în finanțarea lucrărilor”, a declarat Ciceo.

Acesta a precizat că, pe actualul ciclu de finanțare, se mai pot obține fonduri nerambursabile pentru activități non-economice, cum sunt investițiile în echipamentele de securitate. „În primul rând, există un regulament european care obligă toate aeroporturile din Europa ca din toamna acestui an să introducem noi echipamente. Este un beneficiu pentru pasageri pentru că aceștia nu vor mai fi nevoiți nevoiți să scoată laptop-urile sau electronicele mari din bagajele și, de asemenea, vor putea călători în bagajele de mână cu lichide. Toate aeroporturile sunt obligate să respecte aceste reglementări. Aceste investiții se pot face cu fonduri europene și, având în vedere că sunt dotări pe securitate, este vorba de 98% finanțare europeană”, a afirmat președintele AAR.

Potrivit acestuia, traficul aerian a crescut, în 2019, în România, cu 6,6%, mult peste media europeană. S-au înregistrat 23,2 milioane pasageri, o creștere semnificativă față de ultimii ani, iar, după datele statistice, în următorii 15 ani acest număr se va dubla, ajungând la 46 de milioane de pasageri.

Comentariile vor fi publicate doar după validarea acestora de către moderator. Nu vor fi publicate comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau la ură, precum și acuzații fără acoperire. Vă mulțumim!


Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.