Preşedintele ASF: Plănuim introducerea educaţiei financiare în curricula şcolară începând cu clasele primare

Președintele ASF: Plănuim introducerea educației financiare în curricula școlară începând cu clasele primare

Telex » Știri 24 mai, 10:28  

Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) intenționează introducerea cursurilor de educație financiară în curricula școlară începând cu clasele primare, având în vedere că debutul precoce al educației financiare joacă un rol important în creionarea viitorului consumator al produselor financiare, a declarat președintele instituției, Leonardo Badea, citat de Agerpres. „Pe termen lung, plănuim introducerea educației financiare în curricula școlară începând cu clasele primare și apoi, gradual, să dezvoltăm acest concept pe tot parcursul sistemului de educație. Cred că trebuie să începem o colaborare permanentă între profesori și specialiști, pentru a putea discuta despre experiența lor în ceea ce privește educația financiară. Debutul precoce al educației financiare joacă un rol foarte important în creionarea viitorului consumator al produselor financiare”, a afirmat Leonardo Badea, la conferința asiguratorilor din Europa.

Președintele ASF a arătat că nivelul redus al educației financiare din România împiedică achiziția de asigurări facultative: „În opinia mea, nivelul scăzut de educație financiară a publicului reprezintă obstacolul principal în calea cumpărării de asigurări facultative. Din nefericire, nu suntem în topul țărilor europene la acest capitol. Acesta este motivul pentru care consider că avem nevoie de o campanie de educație financiară la toate nivelurile. Printr-o educație financiară, un individ poate înțelege și decide mult mai ușor orice aspect atunci când e vorba de cumpărat o poliță de asigurare”.

Leonardo Badea a apreciat că piața asigurărilor facultative are un mare potențial de dezvoltare. „Din punctul meu de vedere, piața de asigurări facultative este un domeniu cu un mare potențial de dezvoltare, atât asigurările imobiliare, CASCO, asigurări de viață și asigurări de sănătate. (...) Ce soluții există pentru energizarea acestei piețe de asigurări? Cred că efortul de îndeplinire a acestui deziderat trebuie să vină de la ASF, de la companiile de asigurări și de la intermediari. (...) Trebuie să îmbunătățim informarea clienților și educația lor financiară”, a susținut președintele ASF.

El a cerut companiilor de asigurări să respecte la literă contractele cu clienții, pentru ca aceștia să câștige încredere în asiguratori. „Avem datoria să îl facem pe consumator să înțeleagă că securizarea bunurilor, a sănătății și a vieții este în fond o investiție și nu o cheltuială fără rost. În ultimii ani, protecția consumatorilor financiari a devenit o prioritate tot mai mare pentru factorii de decizie peste tot în lume. O primă zonă de acoperit este încrederea consumatorului. Știm foarte bine că încrederea este probabil cel mai important aspect al pieței financiare. Jucătorii de pe piața asigurărilor trebuie să îi convingă pe consumatori că pot avea încredere în asigurările facultative și că aceste produse le acoperă nevoile și sunt o opțiune importantă în administrarea vieților și în asigurarea bunurilor lor. Cum se poate obține acest lucru? Simplu: prin respectarea la literă a obligațiilor contractuale și prin rezolvarea solicitărilor clienților fără întârziere. Avem nevoie de un efort comun al autorității de supraveghere și al companiilor care activează pe această piață. (...) Pe de altă parte, trebuie să le dovedim consumatorilor că drepturile și interesele lor sunt protejate, conform prevederilor legale, fără ca vreo deviere de la principiile legii să fie tolerată”, a completat Leonardo Badea.

Președintele ASF a recomandat asiguratorilor să explice clienților cât mai detaliat produsele financiare oferite: „În același timp, oamenii trebuie să înțeleagă riscurile de care se feresc prin asigurări și trebuie să facă alegeri informate, atât în ceea ce privește asigurările de viață, asigurările de sănătate sau cele auto. Cu alte cuvinte, atât companiile de asigurări, cât și brokerii, trebuie să ofere consultanță cât mai detaliată, iar astfel pe parcursul timpului cred că piața românească de asigurări va integra în mod natural produse tot mai diversificate și sofisticate”.

Comentariile vor fi publicate doar după validarea acestora de către moderator. Nu vor fi publicate comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau la ură, precum și acuzații fără acoperire. Vă mulțumim!


Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.