
Românii și bulgarii, pe ultimul loc în UE la achizițiile online, în 2018
Telex » Știri
2 decembrie, 10:25
Doar o cincime dintre români au făcut achiziții online în 2018, față de o medie de 60% înregistrată în Uniunea Europeană (UE), arată datele publicate de Oficiul European de Statistică (Eurostat), citate de Agerpres. Campionii achizițiilor online din UE au fost, anul trecut, locuitorii din Danemarca (84%), Marea Britanie (83%), Olanda (80%), Suedia (78%) și Germania (77%).
La polul opus, cu cele mai reduse procentaje, s-au situat: Croația (35%), Cipru (32%), Bulgaria (21%) și România (20%).
La nivelul UE, 60% dintre persoanele cu vârste între 16 și 74 de ani au făcut achiziții online în 2018, față de 32% în 2008.
Deși numărul bărbaților care fac cumpărături online este ușor mai ridicat decât cel al femeilor, în perioada 2008 - 2018 ponderea celor care achiziționează online a crescut mai mult în rândul femeilor, respectiv de la 30% în 2008, la 59% în 2018. În rândul bărbaților, majorarea a fost de la 35% în 2008 la 61% în 2018.
În intervalul 2008 - 2018, procentajul celor care fac achiziții online în UE a crescut la toate categoriile de vârstă, dar în special în rândul utilizatorilor de internet cu vârste între 16 și 24 de ani (de la 40% în 2008, la 72% în 2018) și a celor între 25 și 34 de ani (de la 46% în 2008 la 78%, în 2018).
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Un alt fel de trei „R”: restaurare – reconstituire – restituire
Consacrări și recompense pentru performanțele din 2019
Târgul GAUDEAMUS: „O carte bună este o faptă bună”
Ziua Dramaturgiei Românești: Teatrul, oglinda în care ne recunoaștem așa cum suntem
Întâlnirea cărții cu mediul digital
Festivalul Național de Teatru, privit din culise