Studiu: Aproximativ 15.000 de magazine online, funcţionale în România în 2018, dublu faţă de anul anterior

Studiu: Aproximativ 15.000 de magazine online, funcționale în România în 2018, dublu față de anul anterior

Telex » Știri 11 iunie 2019  

N

PUBLICITATE
rul magazinelor online a ajuns în România la aproximativ 15.000, în 2018, dublu faţă de anul precedent, când se înregistrau 7.000 astfel de afaceri, relevă o cercetare de specialitate, citată de Agerpres. În acest context, specialiştii în marketing online menţionează că, în funcţie de volumul de investiţii în campanii de vânzări în mediul online, la nivelul întregii pieţe, cele mai active domenii sunt: Electro-IT&C, Fashion&Beauty, Travel, Home&Deco, Cărţi, Cadouri&Flori, Auto&Moto.

„Multe startup-uri încep prin a investi 1.000 euro/lună în Digital Marketing, iar scalarea se face pe baza rezultatelor obţinute şi a dezvoltării companiei. Companiile de nivel mediu au bugete de marketing online de 5.000-10.000 euro/lună. Business-urile mari investesc constant bugete mai mari de 10.000 euro/lună. O abordare des întâlnită în rândul magazinelor online este punerea la dispoziţie a unui «buget nelimitat», cu condiţia ca acesta să se încadreze în parametrii optimi pentru KPI (Key Performance Indicators – indicatorii de performanţă – n.r.) stabiliţi iniţial. Astfel, au fost luni în care s-a depăşit pragul de 100.000 euro investiţi în campanii de online marketing. Companiile ce ţintesc volume mari de vânzări investesc pe măsura aşteptărilor. Fără investiţii în promovare nu poţi menţine nivelul ridicat al vânzărilor”, susţine George Răşchitor, director general si cofondator al Sinaps, agenţie de marketing online.

Potrivit sursei citate, în ceea ce priveşte preferinţele companiilor ce apelează la marketing online, campaniile Pay-Per-Click (PPC) sunt cele mai solicitate.

De asemenea, referitor la distribuţia eforturilor, magazinele online nou lansate încearcă să atragă atenţia asupra lor, întrucât majoritatea cumpărătorilor români preferă magazinele cunoscute, ce vin cu avantaje, precum: preţuri mici, termene de livrare scurte şi politici de retur bine puse la punct. În acest fel, retailerii mici încearcă să-şi promoveze ofertele, produsele, avantajele oferite de aceştia.

Conform studiului, la nivel de piaţă, retailul este sectorul din care vin cei mai mulţi clienţi pentru serviciile de marketing online, fapt ce influenţează puternic evoluţia pieţei locale. Numai anul trecut, numărul de magazine online a crescut spectaculos, de la 7.000 de magazine în 2017, la aproximativ 15.000.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.