Studiu: Circa două treimi dintre români utilizează o aplicaţie mobilă pentru a rezerva zboruri sau cazare

Studiu: Circa două treimi dintre români utilizează o aplicație mobilă pentru a rezerva zboruri sau cazare

Telex » Știri 15 martie, 9:53  

Aproape două treimi (61%) dintre români folosesc o aplicație de mobil „aproape întotdeauna” sau „uneori” pentru a rezerva zboruri sau cazare, iar principalele motive pentru care turiștii aleg să descarce o aplicație de travel sunt un rating bun afișat în magazinele de aplicații și recomandările unui prieten sau membru de familie, reiese dintr-un studiu de piață, publicat de o companie de tehnologie, informează Agerpres. Cercetarea, realizată de Travelport, arată că 77% dintre călătorii de business și 53% dintre cei de leisure au folosit un dispozitiv mobil pentru a rezerva o cameră de hotel. De asemenea, mai mult de jumătate dintre toți turiștii (57%) consideră important ca o aplicație de mobil să le ofere posibilitatea de a achiziționa și servicii conexe activității de zbor sau cazare.

Potrivit sursei citate, 66% dintre călătorii de business și 48% dintre turiștii care călătoresc în scop personal sunt de părere că este important ca o aplicație de mobil să aibă opțiunea de live chat.

Totodată, 56% dintre turiști așteaptă să primească informații despre eventualele dificultăți ce pot apărea în timpul unei călătorii, prin intermediul notificărilor „push”, înainte de check-in, iar 52% se așteaptă ca aceste notificări să fie transmise în ziua călătoriei. „Principalele motive pentru care turiștii aleg să descarce o aplicație de travel sunt un rating bun afișat în magazinele de aplicații și recomandările unui prieten sau membru de familie. 66% dintre cei care folosesc aplicațiile de travel nu le-au dezinstalat niciodată, iar cei care le-au dezinstalat totuși au făcut-o pentru că nu aveau suficient spațiu în telefon sau aplicațiile erau greu de folosit. Pentru 65% dintre călătorii care au avut o experiență nefericită cu o aplicație este foarte puțin probabil să mai folosească serviciile companiei respective”, se menționează în concluziile studiului.

Din punctul de vedere al companiilor din domeniu, un studiu similar realizat în 2018 dezvăluia faptul că doar 8% dintre acestea considerau că o strategie de dezvoltare a aplicațiilor mobile este importantă pentru succesul lor viitor, în timp ce prezentul studiu arată că, în 2019, o astfel de strategie este considerată cheia dezvoltării tuturor afacerilor.

În același timp, 38% dintre companiile aeriene și 72% dintre cele de travel sunt conștiente că nu investesc suficient în serviciile oferite prin intermediul dispozitivelor mobile. În acest context, 83% dintre operatorii aerieni și 77% dintre celelalte companii din turism și-au exprimat intenția de a crește investițiile în aplicații mobile, cu scopul de a spori interesul pentru brand și produsele lor, dar și vânzările și atragerea unor noi clienți.

Studiul Travelport a fost întocmit la finalul anului 2018, pe un eșantion de peste 1.100 de turiști și 100 de specialiști în turism.

Comentariile vor fi publicate doar după validarea acestora de către moderator. Nu vor fi publicate comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau la ură, precum și acuzații fără acoperire. Vă mulțumim!


Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.