Studiu: Consumatorii cu venituri de 1.501-2.500 euro, cei mai influențați de calitatea și garanția produselor și serviciilor din online
Telex » Știri 16 ianuarie 2019
6
„54% dintre consumatorii cu venituri de 1.501-2.500 euro sunt foarte mult influenţaţi de ratingul primit de produsul sau serviciul pe care doresc să-l achiziţioneze, pe când, la polul opus, 13% dintre consumatorii cu venituri de 0-500 euro sunt cei care se declară puţin influenţaţi de acest aspect”, conform studiului realizat de Valoria.
Reclamele pe website-uri sunt cele mai eficiente pentru consumatorii care au un venit de 501-1000 euro (63%) şi apoi pentru cei cu un venit de peste 2.500 euro (58%), pe când reclamele pe reţelele sociale sunt eficiente pentru consumatorii cu un venit de până la 500 euro (60%), urmaţi de cei cu un venit de 1001-1500 euro (53%).
Interfaţa aplicaţiei şi designul website-ului contează cel mai mult pentru 53% dintre respondenţii cu venituri de 0-500 euro. Comunicarea pe canalele de social media este foarte importantă pentru 38% dintre consumatorii cu venituri de 501-1000 euro, iar personalizarea produselor şi serviciilor în mediul online sau pe mobil influenţează decizia de cumpărare online a 41% dintre consumatorii cu venituri de peste 2500 euro.
În afară de preţ, brandul şi imaginea sunt factorii care influenţează decizia de cumpărare a 17% dintre cei cu venituri de peste 2.500 euro şi tot pentru 17% dintre cei cu venituri de 501-1001 euro. Pe de altă parte, caracteristicile tehnice influenţează decizia de cumpărare a 22% dintre consumatorii cu venituri de 501-1000 euro şi 19% dintre cei cu venituri de 1001-1500 euro.
În ultimele 12 luni, cei mai mulţi consumatori cu venituri de peste 2.500 de euro (74%) au cumpărat online îmbrăcăminte şi încălţăminte, 90% dintre cei cu venituri de 1.501-2.500 euro au achiziţionat electronice şi electrocasnice, 31% dintre cei cu venituri de 1001-1500 euro au cumpărat produse de asigurare, iar 10% dintre cei cu venituri de 501-1.000 euro au cumpărat servicii medicale în acest mod.
Serviciile de telefonie mobilă sunt cumpărate offline de cei mai mulţi dintre consumatorii cu venituri de peste 2.500 euro (37%), împrumuturile bancare de cei cu venituri de 1.501-2.500 euro (21%), asigurările de cei cu venituri de 1.001-1.500 euro (26%), iar serviciile medicale de consumatorii cu venituri de 501-1.000 euro şi cei cu venituri de peste 2.500 euro (34% fiecare). 61% dintre respondenţi sunt dispuşi să plătească mai mult pentru timpul de livrare redus, 55% pentru disponibilitatea imediată, 47% pentru produsele personalizate, 45% pentru serviciile premium, 37% pentru caracteristicile inovative, 36% pentru produsele eco, bio, organice, 28% pentru produsele autohtone, iar 17% pentru produsele de lux.
Toate categoriile de consumatori văd feedback-ul trimis prin social media ca pe un mecanism bun pentru a valida informaţii într-o manieră obiectivă, dar 32% dintre cei cu venituri de peste 2.500 euro consideră ca este o metodă nouă de a-şi exprima nemulţumirea, ca şi 29% dintre cei cu venituri de 1.501-2.500 euro, 27% dintre cei cu venituri de 0-500 euro şi 23% dintre cei cu venituri de 1.001-1.500 euro.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Cartea pentru copii, de la „Cenușăreasă” la podiumul premianților
Monumentele istorice, comori pentru eternitate
La MNAR, filmul de artă este la el acasă
România devine un hub cultural-artistic atestat și de un important festival cinematografic
Lectura, ca mod de viață atestat și de o stație de metrou
Corul Madrigal. Concerte ale valorilor muzicale la superlativ
Expozițiile, gazde primitoare pentru arte și profesii
Voluntariatul, act de voință în sprijinul culturii și artei