Studiu: Dintre maşinile care au avut daune, 12% au avut o valoare a reparaţiilor de peste 15.000 euro

Studiu: Dintre mașinile care au avut daune, 12% au avut o valoare a reparațiilor de peste 15.000 euro

Telex » Știri 21 martie 2018  

Dintre maşinile care au avut daune, 12% au înregistrat valori de reparaţie a tuturor incidentelor de peste 15.000 euro, avarii majore şi chiar daune totale, potrivit unui studiu publicat astăzi de platforma Inspectorauto.ro.

Vânzătorii pot păcăli cumpărătorii de maşini second-hand nu doar prin manipularea kilometrajului, ci şi prin readucerea pe stradă a unor autoturisme cu daune majore, unele declarate daună totală, deşi sunt aproape noi, au carte service şi kilometri puţini şi reali, potrivit studiului. Din statisticile Inspectorauto.ro, reiese că 67% dintre maşinile pentru care s-a verificat istoricul de daune anul acesta au avut cel puţin un incident. „Dintre maşinile cu daune, 36% au avut valori de reparaţie a tuturor incidentelor cumulate de până în 2.200 euro, avarii nu foarte grave, 79% dintre maşini au avut valori de reparaţie a tuturor incidentelor de până în 10.000 euro, avarii medii spre mari şi 12% din maşini au avut valori de reparaţie a tuturor incidentelor de peste 15.000 euro, avarii majore şi chiar daune totale”, se arată în studiu.

Pentru foarte mulţi cumpărători de maşini rulate, kilometri sunt principalul criteriu în alegerea unui autoturism, de aceea sunt dese situaţiile în care sunt achiziţionate maşini cu kilometri reali dar foste daune, unele chiar daune majore, consideră fondatorul Inspectorauto.ro, Mihai Cune. Studiul dezvăluie câteva sfaturi referitoarea la verificarea maşinii second-hand înainte de cumpărare: „Linia caroseriei vă poate spune din primul minut dacă au fost făcute reparaţii asupra maşinii. Trebuie să vă uitaţi atent la alinierea elementelor maşinii pentru a observa dacă păstrează linia dată de producător: linia de îmbinare prag cu uşi, diferite elemente de design de pe lateralul maşinii care pot fi urmărite pe toată lungimea ei”. Pentru a putea evalua dacă linia caroseriei este dreaptă, dar mai ales simetrică stânga – dreapta, trebuie să ducem maşina într-un loc luminos şi drept, şi să ne aşezăm în spatele maşinii astfel încât privirea să fie la nivelul liniei pe care vrem să o observăm, potrivit specialistului. „Apoi ne uităm din spate spre faţă ca şi cum ne-am uita prin cătarea unei arme astfel încât să urmărim linia caroseriei din spate până în faţă. Dacă ea este continuă şi nu avem elemente care ies neaşteptat în afară atunci maşina a trecut testul. Repetăm procedeul şi pe cealaltă parte şi din faţă pe ambele părţi. Din partea frontală, ne poziţionăm central pe maşină şi lăsăm privirea la nivelul capotei pentru a ne uita dacă elementele caroserie şi farurile sunt simetrice, aliniate şi cu distanţe egale faţă de mască, aripi, capotă”, se arată în studiu. Totodată, distanţa dintre elementele de caroserie este importantă, în condiţiile în care maşinile vin din fabrică cu spaţii simetrice între elemente.

(Sursa: News.ro)

(Copyright foto: stockbroker / 123RF Stock Photo)



Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.