Studiu: Generația următoare de lideri ai companiilor de familie se așteaptă la schimbări majore ale modelului de business

Numărul 20-21, 30 mai - 12 iunie 2017  »  Lumea în care trăim

Peste 25% dintre succesorii afacerilor cred că vor pierde cote de piață în favoarea noilor intrați

46% dintre reprezentanții viitorilor proprietari de afaceri se așteaptă la schimbări majore ale modelului de business în piețe în care operează în următorii doi-trei ani, iar 27% se așteaptă, de asemenea, să piardă cotă de piață în favoarea noilor intrați, arată studiul Deloitte NextGen 2017.

Pentru realizarea studiului, Deloitte a vorbit cu 268 de succesori ai companiilor deținute de familii din regiunea EMEA (Europa, Orientul Mijlociu, Africa) despre schimbări specifice precum succesiunea și creșterea, strategia și viteza cu care piețele se schimbă în zilele noastre. „Economia globală se schimbă rapid și fundamental datorită vitezei exponențiale a transformării în infrastructura digitală, printre altele. Mai rapid ca oricând, trecutul este lăsat în urmă – o tendință care, în percepția multora, merge împotriva tradiției afacerilor de familie. De aceea, mai ales acum, e important să îi ascultăm pe liderii viitorului”, a spus Mennolt Beelen, lider EMEA Family Business la Deloitte. „Ne despărțim de trecut mai repede ca niciodată. Businessul zilelor noastre are legătură cu agilitatea, inovația și digitalizarea. Tot ce știam până acum se schimbă. Afacerile de familie trebuie să se schimbe, iar asta intră în responsabilitatea generației viitoare”, a declarat, la rândul său, Alina Mirea, partener Deloitte România.

Generația următoare. Generația următoare de lideri ai companiilor deținute de familii afirmă că este pregătită să anticipeze schimbări în modelele de business. Studiul Deloitte arată că aceștia au o imagine clară în legătură cu direcția în care industria lor se „mișcă” și că înțeleg natura forțelor care conduc la schimbare, atât cele din piață, cât și din propria companie. Aceștia indică două mari provocări: structura leadershipului gravitează prea mult în jurul managementului și lipsa de competențe în rândul angajaților care îi împiedică să performeze într-un mediu în care lucrurile se schimbă (17% nu au competențe, iar 35% le au doar parțial).

Rapid și agil. Potrivit generației următoare, cel mai mare factor de transformare pentru afacerile de familie nu este perturbarea pieței (20%), ci provocările generate de relațiile de familie (24%). Succesiunea este privită drept cel mai mare factor transformator de către 14% dintre intervievați. 73% dintre respondenți arată că succesiunea reprezintă un moment natural în cadrul transformării. Generația următoare este mai conștientă de sensul și efectul transformării decât generația anterioară. Respondenții au indicat că cel mai mare avantaj al afacerilor de familie în perioade de transformare este acela că sunt rapide și agile, comparativ cu alte organizații.




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.