Studiu MasterCard: Facilitarea accesului la produse și servicii financiare, unul dintre principalele beneficii ale progresului tehnologic

Studiu MasterCard: Facilitarea accesului la produse și servicii financiare, unul dintre principalele beneficii ale progresului tehnologic

Numărul 12, 14-20 iunie 2016  »  Dezvoltare personală

D

PUBLICITATE
itul de cunoștințe cu privire la administrarea finanțelor personale este unul dintre principalele motive care stau la baza excluziunii financiare, se arată într-un nou studiu MasterCard, derulat la nivel european. Doar jumătate dintre persoanele chestionate din țara noastră consideră că nivelul incluziunii financiare din România este ridicat, pondere similară cu cea consemnată la nivel european. De asemenea, în privința cauzelor excluziunii financiare, sunt menționate neîncrederea în bănci (50%), inegalitatea veniturilor și deficiențe în materie de educație (câte 38%). Pentru comparație, consemnăm că pe ansamblul eșantionului european pe primul loc este pusă inegalitatea veniturilor și, apoi, neîncrederea în bănci, precum și nivelul precar al cunoștințelor cu privire la administrarea propriilor bani.

Jumătate dintre românii chestionați sunt de părere că pentru a îmbunătăți incluziunea financiară este nevoie de schimbări în legislație, însă aceștia enumeră și alți factori: dezvoltarea infrastructurii de suport și cursurile de educație în domeniu. Percepția este relativ similară la nivel european, cu deosebirea că ierarhizarea indică pe primul loc educația, urmată de necesitatea extinderii infrastructurii și îmbunătățirii legislației.

Studiul mai arată că aproape trei din patru respondenți români consideră că băncile ar trebui să își asume răspunderea pentru creșterea gradului de incluziune financiară, prin intermediul măsurilor menționate, însă o mare parte (66%) plasează responsabilitatea și la nivelul guvernului. Prin comparație, majoritatea respondenților la nivel european (67%) au indicat că au aceste așteptări mai degrabă de la guverne decât de la alte structuri.

În același timp, cercetarea relevă că incluziunea financiară și cea digitală sunt percepute ca fiind conexe, respondenții considerându-le în egală măsură importante pentru societate. Întrebați cum ar reacționa dacă nu ar avea acces la produse și servicii financiare sau digitale, cel mai des indicat răspuns furnizat de participanții la studiu, la nivel european, a fost frustrarea. În România, ponderea celor care consideră că incluziunea digitală este importantă are cele mai ridicate valori la nivel european – 87% dintre respondenți. Cu toate acestea, mai puțin de jumătate dintre respondenții români consideră că trăiesc într-o țară care le asigură acces la tehnologii precum Internetul, dispozitivele mobile, laptopurile și computerele. Principalele motive ale excluziunii digitale invocate atât de respondenții români, cât și de cei europeni sunt absența educației specifice și inegalitatea veniturilor.

Printre principalele trei beneficii ale incluziunii digitale, respondenții au menționat accesul la comerțul online (peste 60% dintre intervievați), o informare mai bună (80%) și flexibilitatea de a interacționa online (70%). Peste jumătate dintre românii chestionați – cel mai mare procentaj dintre naționalitățile participante la studiu – sunt de părere că, pentru majorarea gradului de incluziune digitală la nivel local, este nevoie de mai mult sprijin financiar pentru cei cu astfel de nevoi.

Alți factori enumerați sunt dezvoltarea infrastructurii și cursurile de educație în domeniu. La nivel european, principalii factori nominalizați pentru îmbunătățirea incluziunii digitale sunt aceiași, însă primează educația. Atât românii, cât și europenii, în general, sunt de părere că principala entitate responsabilă cu avansarea incluziunii digitale ar trebui să fie guvernul, însă, în mod interesant, peste jumătate dintre români consideră că ei înșiși sunt responsabili pentru dezvoltarea accesului la produse și servicii tehnologice. „Incluziunea financiară și cea digitală sunt adânc interconectate, fiind în egală măsură esențiale pentru un nivel ridicat de trai. Acest studiu ne arată că românii conștientizează și sunt pregătiți pentru o accelerare a incluziunii financiare, având în vedere faptul că 80% dintre aceștia consideră că unul dintre principalele beneficii ale avansului tehnologic îl reprezintă facilitarea accesului la produse și servicii financiare”, a declarat Cosmin Vladimirescu, director general al MasterCard România. (Al.R.)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.