Studiu Mastercard: Inteligența artificială, realitatea virtuală și dispozitivele portabile captează atenția social media pe plan mondial

Numărul 8, 7-13 martie 2017  »  Conectarea la era digitală

Cel de-al 5-lea studiu anual Mastercard despre plățile digitale evidențiază interesul tot mai crescut al consumatorilor pentru tehnologiile de ultimă oră în domeniul plăților. Analiza relevă că portofelele digitale continuă să fie în topul discuțiilor despre plăți într-un ritm copleșitor (75%), în timp ce subiectele legate de realitatea virtuală contribuie cel mai mult la un sentiment pozitiv (92%), deoarece consumatorii își imaginează că vor putea finaliza în viitor tranzacții cu o simplă încuviințare din cap.

Studiul – derulat în parteneriat cu PRIME Research – a urmărit 3,5 milioane de postări din social media (Twitter, Facebook, Instagram, Forums, Google+, YouTube, Vkontakte and Weibo) din 188 de piețe globale, de-a lungul ultimului an.

Creșterea acceptării portofelelor digitale în magazine, în mediul online, în cadrul aplicațiilor și folosirea plăților în mașină au generat mai mult de 2 milioane de mențiuni printre cei 5 miliarde de consumatori la care au ajuns aceste informații. Marea majoritate a acestor discuții (84%) au avut loc pe Twitter și s-au axat pe creșterea valabilității noilor integrări cu portofelele digitale, incluzând stocarea cardurilor de fidelitate, precum și pe susținerea transportului public, ceea ce indică atât un interes ridicat, cât și o utilizare crescută în rândul consumatorilor.

Tehnologiile de plăți în curs de dezvoltare au reprezentat al doilea cel mai discutat subiect în 2016, cu un interes ridicat în ultimul trimestru al anului. Discuția a fost generată de speculațiile cu privire la noile tehnologii care vor permite comerțul pe bază de dispozitive mobile și cum va putea tehnologia „Internet of Things” să transforme plățile.

Securitatea plăților mobile continuă să fie principala preocupare a respondenților, cu o rată de răspuns de 53% privitoare la discuțiile despre hackeri și scheme de phishing. Tonalitatea pozitivă cu privire la securitatea plăților mobile a fost considerabil mai redusă față de cea relevată în studiile din cei doi ani anteriori, care indicau o rată de 54% vs 94% în 2015, respectiv 91% în 2014.

În privința discuțiilor centrate pe soluțiile tehnologice emergente pentru a face plățile mai sigure, s-a constatat că aproape jumătate dintre consumatori (43%) și-au exprimat interesul față de biometrie și alte forme de autentificare pentru reducerea fraudei și pentru depășirea etapei parolelor tradiționale. Noile tehnologii de recunoaștere facială, precum și cele de amprentare și autentificare prin atingere au reprezentat peste jumătate dintre conversațiile pe tema biometriei/certificării (51%). Discuțiile referitoare la recunoașterea facială s-au concentrat asupra aplicației Verificarea Mobilă a Identității Mastercard, serviciul de plăți fără cash al corporației NEC, aplicația „Mâini libere” de la Google și brevetul Snapchat pentru a încorpora o platformă de plăți cu servicii în timp real. În ciuda sentimentului negativ din jurul securității plăților, discuțiile din social media legate de aceste tehnologii de biometrie și autentificare au fost favorabile.




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.