Studiu: Plăţile mobile au reprezentat 27% din totalul menţiunilor din social media în cadrul conversaţiilor despre plăţile digitale

Studiu: Plățile mobile au reprezentat 27% din totalul mențiunilor din social media în cadrul conversațiilor despre plățile digitale

Numărul 11, 26 mar. - 1 apr. 2019  »  Conectarea la era digitală

Plățile mobile au reprezentat un subiect de interes în peste 27% din totalul conversațiilor din social media despre plăți, cu 20% mai mult decât în anul 2017, potrivit rezultatelor celei de-a șasea ediții a raportului Mastercard Digital Payments Study. Mai mult decât atât, analiza relevă că mențiunile despre portofelele digitale s-au dublat din 2017. Studiul a analizat peste 3,3 milioane de conversații din ultimul an, care au avut loc pe mai multe canale de social media, inclusiv Facebook, Twitter, Instagram și Weibo, pe aproape 190 de piețe la nivel global.. „Rezultatele studiului din acest an ne arată că interesul și cererea pentru soluțiile de plată rapide și sigure sunt în continuă creștere și deja îmbrățișate pe toate piețele. Consumatorii sunt deschiși la acceptarea noilor tehnologii pentru mai multe tipuri de plăți, și afirmă faptul că avansul tehnologic le dă mai multă încredere în plățile efectuate cu telefonul mobil sau prin intermediul portofelelor digitale. Vom continua să asistăm la o creștere a ratei de adopție a acestor modalități de plată și pe teritoriul României, unde plățile contactless au avut o creștere spectaculoasă în ultimii ani. Conform rezultatelor unor studii din anul trecut, România se clasează pe locul 5 în Europa și locul 10 la nivel global, în ceea ce privește numărul tranzacțiilor contactless înregistrate din totalul tranzacțiilor realizate la comercianți”, a declarat Cosmin Vladimirescu, Country Manager Mastercard pentru România.

În prezent, aproape 20% din totalul conversațiilor privind plățile din comerțul mobil se concentrează pe subiectul plăților contactless și pe cel referitor la aplicațiile de tip portofel digital. Dincolo de aceste teme principale de interes, consumatorii sunt interesați de modul în care inteligența artificială, plățile QR și dispozitivele de tip wearable pentru plăți – precum inele, ceasuri și alte accesorii care includ sau cărora li se pot atașa cipuri și funcții de plată, le vor îmbunătăți viața.

În general, consumatorii sunt din ce în ce mai deschiși față de noile tehnologii. Aproape toate conversațiile (95%) legate de portofelele digitale au avut un ton pozitiv, iar 30% dintre postările din social media au apreciat viteza, eficiența și simplitatea produselor actuale.

În cadrul conversațiilor analizate, rezultatele studiului evidențiază faptul că oamenii consideră securitatea banilor și a datelor lor personale o măsură fundamentală și continuă să fie un topic de interes în conversațiile lor. În postările lor, studiul a constatat faptul că oamenii sunt în pas cu avansul tehnologic și cunosc implicarea noilor tehnologii în ceea ce privește siguranța plăților mobile.

Adoptarea plăților de pe dispozitivul mobil poate fi observată și în cadrul piețelor din Asia și Africa. Piața din India a fost dominantă în ceea ce privește discuțiile despre utilizarea și potențialul aplicațiilor de tip portofel digital, în special cu referire la tranzitul public și utilizarea plăților bazate pe cod QR, referințele specifice la MasterpassQR și PaytmQR. SUA s-a clasat pe cea de-a doua poziție în discuțiile consumatorilor cu privire la portofelele digitale, la o distanță considerabilă.

Raportul concluzionează că, la nivel global, conversațiile despre sistemele biometrice au atins o potențială audiență de 111 milioane de persoane, determinată în principal de interesul pentru plățile vocale și pentru cele cu amprentă. De asemenea, tokenizarea, tehnologia care presupune înlocuirea datelor de identificare ale unui card bancar cu o serie unică de cifre (token) în timpul procesului de autorizare a unei plăți – și rolul său esențial în susținerea și protejarea plăților de orice tip – a fost prezentă în conversații care au atins o potențială audiență de 11 milioane de spectatori. În timp ce ultimele știri despre încălcarea securității datelor cu caracter personal au însumat o cincime dintre conversațiile despre siguranța acestor tipuri de date în online, o pondere de 13% dintre conversații au remarcat potențialul tehnologiilor digitale în cazul plăților electronice, inclusiv blockchain-ul, tehnologie de tokenizare și sistemele biometrice, de a fi sisteme sigure. (Al.R.)

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)

Comentariile vor fi publicate doar după validarea acestora de către moderator. Nu vor fi publicate comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau la ură, precum și acuzații fără acoperire. Vă mulțumim!


Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.