Studiu Termene.ro: Veniturile din industria hotelieră au crescut pentru al optulea an consecutiv

Studiu Termene.ro: Veniturile din industria hotelieră au crescut pentru al optulea an consecutiv

Numărul 30-31, 13-26 august 2019  »  Analize și sinteze

Veniturile din industria hotelieră au crescut în 2018 pentru al 8-lea an consecutiv, în timp ce profitabilitatea a cunoscut un avans de la 6,3%, la peste 15%, potrivit unui studiu de specialitate, citat de AGERPRES.

Astfel, veniturile totale ale firmelor din domeniul hotelier au fost de peste 5,5 miliarde lei în 2018, în creștere cu 10% față de anul anterior și cu 18% în raport cu 2016, când companiile de profil au raportat venituri de 4,66 miliarde lei.

În același timp, marja de profit a companiilor din domeniul hotelier a înregistrat o creștere spectaculoasă, de la 6,3% în anul 2016 la peste 15% în 2018, arată analiza realizată de Termene.ro.

Evoluția pieței hoteliere la nivel de venituri – avans de 10% în 2018 comparativ cu anul precedent – este în linie cu creșterile macro raportate de acest sector de activitate: ponderea turismului în Produsul Intern Brut (PIB) a crescut de la 1,5% la aproximativ 2,6%, sosirile înregistrate în structurile de primire turistică în anul 2018 au însumat 12,8 milioane, în creștere cu 6,3% față de anul 2017, iar înnoptările, în număr de 28,4 milioane, au avansat cu 5,7%, potrivit datelor Institutului Național de Statistică.

În același timp, piața hotelieră din România rămâne una dintre cele mai atractive piețe din regiune în ceea ce privește sectorul de tranzacții și investiții.

„Investițiile, planurile de business sănătoase din ultimii ani și riscurile asumate de mediul privat încep să se vadă în rezultatele companiilor din industria hotelieră. Este al optulea an consecutiv de creștere pentru afacerile cu hoteluri, iar tendința este vizibilă și prin interesul managerilor din industria ospitalității pentru informații în timp real despre firmele din România. Avansul pieței hoteliere are la bază creșterea constantă a capacității de cazare a hotelurilor din marile orașe, introducerea voucherelor de vacanță, creșterea tarifelor și a gradului de ocupare pentru hotelurile din țară”, a declarat Adrian Dragomir, CEO al Termene.ro, platforma care oferă informații actualizate în timp real despre firmele din România.

Calitatea serviciilor din turism este în strânsă legatură cu dinamica furnizorilor și a angajaților din domeniu, iar un element important este riscul ca clientul, în cazul de față compania care operează un hotel, să intre în insolvență.

Riscul de a intra în insolvență poate fi asociat cu riscul ca firma hotelieră să nu-și mai poată plăti colaboratorii. Astfel, evoluția numărului de companii care pot intra în insolvență a arătat o ameliorare a situației în intervalul 2016-2018, iar în ultimul an numărul potențialilor rău platnici a scăzut cu 6 puncte procentuale (peste 20%) - de la 39% companii în anul 2016, la mai puțin de 32% în anul 2018.

„Aproape patru din zece clienți din domeniul hotelier își întârziau sau chiar nu-și plăteau colaboratorii în anul 2016, iar acum numărul acestora a scăzut spre nivelul de trei firme din zece. Trendul este spectaculos, dar pericolul pândește la colț: în medie, o treime din companiile din domeniu pot fi în situația nedorită de a nu-și mai putea plăti colaboratorii”, a adăugat Dragomir.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)

Comentariile vor fi publicate doar după validarea acestora de către moderator. Nu vor fi publicate comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau la ură, precum și acuzații fără acoperire. Vă mulțumim!


Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.