Studiul L'Observatoire Cetelem 2018: Românii consideră că, în următorii zece ani, magazinele vor trece prin schimbări fundamentale

Studiul L'Observatoire Cetelem 2018: Românii consideră că, în următorii zece ani, magazinele vor trece prin schimbări fundamentale

Numărul 24-25, 26 iunie - 9 iulie 2018  »  Lumea în care trăim

E

PUBLICITATE
ia 2018 a studiului paneuropean L'Observatoire Cetelem dezvăluie preferințele și obiceiurile de cumpărare ale generației Millennials (tinerii cu vârsta între 18 și 34 de ani). Studiul relevă că pentru așa-numiții „nativi digitali”, magazinele fizice se dovedesc a fi, în continuare, în topul preferințelor. „Această generație iubește cumpărăturile și, dintre milenialii europeni, românii par a fi cei mai mari împătimiți ai shoppingului. 89% dintre ei manifestă un entuziasm deosebit cu privire la acest subiect și le face plăcere să viziteze o gamă variată de magazine. În plus, generația Millennials din România manifestă o atitudine pozitivă atunci când se gandește la viitor, 83% dintre tinerii care fac parte din această categorie exprimându-și optimismul (peste media de 79% a celor 17 țări europene incluse în sondaj)”, se arată în studiu.

Studiul L'Observatoire Cetelem 2018 a fost realizat în 17 țări europene, pe un eșantion de 13.800 de persoane cu vârste cuprinse între 18 și 75 de ani, precum și un eșantion suplimentar de 3.400 de persoane cu vârste cuprinse între 18 și 34 de ani (Millennials). În România, studiul s-a bazat pe un eșantion de 1.000 de respondenți.

Milenialii din România sunt cumpărători avizi și, față de media europeană, demonstrează un grad mai mare al interesului pentru cumpărături. 87% dintre aceștia preferă centrele comerciale care găzduiesc pe lângă magazine și alte tipuri de facilități, precum cele care în care își pot petrece timpul liber. Motivele pentru care toate magazinele, indiferent de natura lor, trezesc și atrag interesul generației Millennials ar putea fi rezumate prin conceptul de „product experience”. Dintre europeni, românii acordă o mare importanță interacțiunii dintre consumator și produs, dar și cumpărăturilor pe care le efectuează, fizic, în magazine. Aceste aspecte le permit să își aleagă produsul pe care și-l doresc sau să beneficieze de o demonstrație prin care li se oferă asigurări asupra alegerii făcute. Românii sunt, de asemenea, cei mai mari fani ai magazinelor specializate, 81% dintre aceștia răspunzând că preferă să frecventeze magazine de decorațiuni, mobilă sau magazine de bricolaj.

În ceea ce privește îmbunătățirea serviciilor și așteptările publicului, milenialii din România sunt cei mai mari critici atunci când vine vorba despre timpul mare de așteptare la cozi (58%). Problema accesului, fie că vorbim despre accesul la locuri de parcare sau despre disponibilitatea transportului public, este, de asemenea, percepută ca fiind un obstacol semnificativ (35%). Factorii estetici sunt deosebit de importanți pentru români, care își doresc ca magazinele pe care le frecventează să fie atractive și originale și să le ofere produse care nu pot fi găsite în altă parte (88%). Totodată, le-ar plăcea ca orarul de funcționare a magazinelor să fie extins (82%), iar retailerii să îi surprindă cu experiențe distractive sau senzoriale și să le pună la dispoziție zone special amenajate pentru activități relaxante.

Potrivit cercetării, milenialii se ghidează după o „filozofie” în care plăcerea este mărginită de raționalitate și care tinde să îi protejeze de excese. De aceea, milenialii din România aleg calitatea în detrimentul cantității și, deși 67% dintre ei văd cumpărăturile ca pe una dintre plăcerile vieții, 85% preferă să cumpere mai puțin, dar în manieră responsabilă, și să opteze pentru achiziții calitative.

„Studiul L'Observatoire Cetelem, ediția 2018, vorbește despre viitor și a fost interesant să aflăm opinia celor care îl vor modela și modul în care aceștia sunt percepuți de generația precedentă. Crescând într-o societate digitală, milenialii manifestă o anumită înclinație spre consumerism și privesc activitatea de a merge la  cumpărături, de cele mai multe ori, ca pe o plăcere. În același timp, aceștia așteaptă o serie de schimbări care le-ar permite comercianților și implicit magazinelor să îi păstreze alături în calitate de clienți. Când vine vorba despre viitorul magazinelor și despre transformările prin care acestea vor trece în următorii 10 ani, românii (75%) sunt tentați să afirme că magazinele vor trece prin schimbări fundamentale, începând cu modalitățile de plată, livrare și promovare și până la servicii, consilierea clientului, prezentarea produselor și experiența de shopping în ansamblu”, a subliniat Bruno Leroux, CEO BNP Paribas Personal Finance, Sucursala București.

Rezultatele ediției 2018 a studiului L'Observatoire Cetelem servesc, de asemenea, pentru a confirma faptul că, pentru prima dată în ultimii ani, există din nou o doză de optimism în fiecare țară europeană. Scorul mediu al acestui indicator depășeste „limita” de 5 puncte (5,2 în 2018 față de 4,9 în 2017 și 3,7 în 2013). Mai mult decât atât, milenialii au o viziune pozitivă asupra situației din țara lor față de generația anterioară lor (5,6 față de 5,2). „Considerăm că una dintre cele mai importante descoperiri din 2018 ale studiului L'Observatoire Cetelem este revenirea încrederii în rândul consumatorilor europenilor. Consumatorii (…) privesc optimiști către viitor. Încrederea în circumstanțele lor personale a crescut și se reflectă în intențiile de economisire și consum. Dorința de a consuma se dovedește a fi mai puternică în Estul Europei (Slovacia: 73%, Bulgaria și Cehia: 69%, România: 67%), iar cea de economisire este mai pronunțață în Norvegia 65%, Suedia 61% și Portugalia 60%", afirmă Pascal Roussarie, Head of Sales and Marketing Central Europe Region BNP Paribas Personal Finance.




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.