TAROM, pe locul 49 din 72 într-un clasament mondial privind satisfacţia clienţilor

TAROM, pe locul 49 din 72 într-un clasament mondial privind satisfacția clienților

Telex » Știri 20 iunie, 10:08  

Compania națională de transport aerian TAROM se află pe locul 49 din 72 într-un clasament mondial vizând satisfacția clienților, respectiv punctualitatea, calitatea serviciilor și procesarea cererilor, înaintea unor companii ca Thomas Cook Airlines, Aeroflot Russian Airlines și Tap Portugal, se arată într-un studiu de specialitate, citat de Agerpres.

Wizz Air, TAROM și Ryanair sunt, conform studiului AirHelp Score, cele mai bune companii aeriene prezente în România.

Studiul arată că aeroporturile din Qatar, Atena și Tokyo sunt cele mai bune din lume, în timp ce Henri Coandă Otopeni se află pe locul 116 din 141.

În clasamentul anual al celor mai bune companii aeriene și aeroporturi la nivel global, AirHelp Score, operatorul low-cost Wizz Air se află pe primul loc în România, iar Aeroportul Internațional Henri Coandă este singurul prezent în topul mondial.

Prin AirHelp Score au fost analizate 72 de companii aeriene și 141 de aeroporturi din întreaga lume, după trei criterii – punctualitatea (sosiri și plecări la timp), calitatea serviciilor companiei la boardul aeronavei și pe aeroport și procesarea cererilor de compensație pentru zboruri întârziate, respectiv experiența pasagerilor pe aeroport.

În perioada analizată, în medie, 17,22% dintre cursele Wizz Air au avut întârzieri (0,58% dintre curse au avut întârzieri mai mari de trei ore), în cazul Ryanair procentajul fiind, în medie, de 18,01% (0,77% mai mult de trei ore). În ceea ce privește TAROM, în medie, 29,33% dintre curse au fost întârziate (0,92% mai mult de trei ore). Rutele TAROM cu cele mai multe probleme au fost Londra-București, Alicante-București, Iași-Madrid, Nisa-București.

Wizz Air a înregistrat cel mai bun punctaj la toate criteriile de evaluare. La nivel global, Wizz Air se clasează pe locul 13, înaintea unor companii ca Turkish Airlines (locul 15), Emirates (locul 16) sau British Airways (locul 21).

Cu scorul 7,31, compania națională TAROM se află pe locul 49 din 72 în clasamentul mondial, dar înaintea unor companii că Thomas Cook Airlines, Aeroflot Russian Airlines sau Tap Portugal.

Clasamentul pe România este completat de Ryanair, care, la nivel mondial, se află la coada topului. De altfel, Ryanair se numără printre cele mai slabe companii aeriene din Europa, alături de Iberia și Easyjet.

În urma evaluării a 72 de companii aeriene din întreaga lume, Qatar Airways se clasează pe primul loc, fiind urmată de Lufthansa și Etihad Airways. Clasamentul este completat, în ordine crescătoare, de companiile Singapore Airlines, South African Airways, Austrian Airlines AG dba Austrian, Aegean Airlines, Qantas, Air Malta si Virgin Atlantic. Patru dintre acestea (Austrian Airlines, Aegean Airlines, Air Malta, Virgin Atlantic) sunt companii europene.

La polul opus, pe ultimele cinci locuri, se află Air Mauritius, EasyJet (Marea Britanie), Pakistan International Airlines, Royal Jordanian Airlines și WOW Air (Islanda).

Studiul a evaluat numeroase aeroporturi de pe toate continentente, luând în calcul punctualitatea zborurilor, calitatea serviciilor și experiența pasagerilor în terminale. Cel mai bun aeroport din lume, cu un punctaj de 8,77, este Aeroportul International Hamad din Doha, Qatar, urmat de Aeroportul International Atena (scor 8,69) și Aeroportul Haneda din Tokyo, Japonia (scor 8,63). Aeroportul Internațional Henri Coandă din București este singurul aeroport românesc prezent în clasamentul mondial AirHelp, situat pe locul 116 din 141.

Perioada luată în calcul pentru analiză a fost 22 decembrie 2017 – 20 martie 2018. Punctualitatea zborurilor a însemnat 33,33% din totalul scorului, la fel și calitatea serviciilor oferite, respectiv procesarea cererilor de despăgubire.

În cazul aeroporturilor, punctualitatea zborurilor și calitatea serviciilor oferite a însemnat fiecare câte 45% din scorul total, în timp ce recenziile din social media ale pasagerilor, doar 10%.

Călătorii afectați pot solicita despăgubiri accesând site-ul AirHelp sau prin crearea unui cont pe site. Compania a lansat la începutul acestui an unui instrument care scanează email-urile cu rezervările de zboruri ale utilizatorilor Gmail, Microsoft Outlook și Hotmail și care îi anunță pe pasageri dacă zborul lor este eligibil pentru despăgubiri.

Comentariile vor fi publicate doar după validarea acestora de către moderator. Nu vor fi publicate comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau la ură, precum și acuzații fără acoperire. Vă mulțumim!


Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.