Trenurile directe din București spre Grecia și Turcia au reintrat în circulație
Telex » Știri 10 iunie 2019
T
Potrivit acestuia, trenul spre Sofia va circula zilnic, cu plecare din Bucureşti Nord la ora 12:40 şi sosire la ora 22:20. Din Sofia, plecarea este programată la ora 8:55, iar sosirea în capitala României este la ora 18:55.
Trenul de Turcia va circula zilnic şi va pleca din Bucureşti la ora 12:40, cu sosire în staţia Halkali la ora 7:40. Returul se va face la ora 21:40 din Halkali, cu sosire în Gara de Nord a doua zi, la ora 18:55.
„Între Halkali şi fosta gară Sirkeci din centrul oraşului Istanbul transferul se face cu un autobuz pus la dispoziţie de calea ferată turcă, fără plata unei taxe suplimentare, în baza biletului de tren, după un orar stabilit în funcţie de sosirea trenului de la Bucureşti şi plecarea acestuia. Astfel, plecarea din Halkali este prevăzută la ora 8:00 dimineaţa, sosire în Istanbul la ora 9:00, în gara Sirkeci, şi plecarea din Istanbul spre gara Sirkeci la ora 20:00 şi sosirea la Halkali la ora 21:00, după care urmează îmbarcarea în tren şi plecarea către Bucureşti”, a explicat Adrian Vlaicu.
În relaţia Salonic, trenul va avea în compunere un vagon clasa a doua şi un vagon cuşetă cu patru şi, respectiv, 6 locuri. În relaţia Turcia, va fi un vagon cuşetă cu patru locuri în cabină. „Dacă discutăm despre Sofia – după cum s-a observat toate trenurile trec prin Sofia, se descompun şi se împart în cele două relaţii, Salonic şi, respectiv, Istanbul. Practic, relaţia Sofia este deservită în acest caz în cursul săptămânii de un vagon clasa a 2-a şi un vagon cuşetă, iar în weekend apare şi al doilea vagon cuşetă”, a mai menţionat el.
În ceea ce priveşte durata de călătorie, până la Salonic drumul dus va dura circa 18 ore, iar la întors 19 ore, spre Sofia în jur de 9 ore şi 50 de minute, iar spre Istanbul ceva mai mult, circa 19-21 de ore.
„Dacă discutăm de relaţia cu Sofia, trenurile circulă pe rută abătută în România, prin Videle-Giurgiu, ceea ce prelungeşte durata de parcurs cu aproape două ore. În plus, pe calea ferată bulgară sunt restricţii de viteză generate de relieful muntos pe care această cale ferată îl străbate şi partenerii noştri din Bulgaria lucrează pe această zonă să ridice cât se poate de mult viteza, deci să elimine din limitările impuse. Dar, evident, în acest an, se va circula în acest mod. De asemenea, fiind vorba despre nişte ramuri la nişte trenuri care circulă cu orar normal în Bulgaria, în Sofia trebuie realizată manevra necesară recompunerii cu vagoanele româneşti ale trenurilor în circulaţie şi atunci este necesar şi un timp de manevră de circa 1-2 ore, în funcţie de necesităţi, pe garniturile respective”, a explicat Adrian Vlaicu durata pe care o parcurg trenurile până la destinaţiile externe.
„Vârful” de călători pe aceste trenuri apare începând cu 1 iulie şi se „stinge” după data de 20 septembrie. „Atunci încep să scadă solicitările. Practic, este un servicu pe care toţi doritorii unei vacanţe sau al unui weekend îl folosesc. Programul de circulaţie al acestor trenuri este până la data de 7 octombrie”, a adăugat directorul de comunicare al CFR Călători.
Cartea pentru copii, de la „Cenușăreasă” la podiumul premianților
Monumentele istorice, comori pentru eternitate
La MNAR, filmul de artă este la el acasă
România devine un hub cultural-artistic atestat și de un important festival cinematografic
Lectura, ca mod de viață atestat și de o stație de metrou
Corul Madrigal. Concerte ale valorilor muzicale la superlativ
Expozițiile, gazde primitoare pentru arte și profesii
Voluntariatul, act de voință în sprijinul culturii și artei