UNESCO: Circa 258 de milioane de copii și adolescenți, la nivel mondial, nu merg la școală
Numărul 35, 17-23 sept. 2019 » Lumea în care trăim
C
Cu aceste date, adaugă comunicatul, va fi foarte dificil să se obţină o educaţie incluzivă şi de calitate, la îndemâna tuturor, unul dintre Obiectivele de Dezvoltare Sustenabilă (ODS), pe care comunitatea internaţională a stabilit să le concretizeze până în 2030.
Breşa dintre ţările bogate şi cele sărace este evidentă. Astfel, în ţările bogate, 2% dintre copiii care au vârsta pentru a urma învăţământul primar (între 6 şi 11 ani) nu sunt şcolarizaţi, în timp ce, în cazul celor sărace, procentajul este de 19%. Aceste diferenţe sunt şi mai mari în situaţia învăţământului superior: faţă de 8% tineri între 15 şi 17 ani care nu sunt şcolarizaţi în lumea dezvoltată, proporţia este de 61% în cele în curs de dezvoltare.
Directorul general al UNESCO a subliniat că fetele continuă să fie „victimele celor mai mari obstacole” şi se estimează că ar fi nouă milioane care nu beneficiază nici măcar de educaţie primară, faţă de trei milioane băieţi. Din aceste nouă milioane de fete neşcolarizate, patru milioane trăiesc în Africa subsahariană, unde situaţia este „tot mai îngrijorătoare”, a subliniat Azoulay, adăugând că educaţia femeilor şi fetelor trebuie să devină „cea mai mare prioritate”.
(Copyright foto: 123RF Stock Photo)
Cartea pentru copii, de la „Cenușăreasă” la podiumul premianților
Monumentele istorice, comori pentru eternitate
La MNAR, filmul de artă este la el acasă
România devine un hub cultural-artistic atestat și de un important festival cinematografic
Lectura, ca mod de viață atestat și de o stație de metrou
Corul Madrigal. Concerte ale valorilor muzicale la superlativ
Expozițiile, gazde primitoare pentru arte și profesii
Voluntariatul, act de voință în sprijinul culturii și artei