Vânzările de automobile sunt pe cale să atingă, la nivel mondial, cea mai mare scădere de după criză

Vânzările de automobile sunt pe cale să atingă, la nivel mondial, cea mai mare scădere de după criză

Numărul 46, 3-9 dec. 2019  »  Lumea în care trăim

Producția globală a influențat întreagă economie pe parcursul întregului an, iar o revenire a sectorului ar putea apărea, potrivit experților, doar în anumite condiții, transmite CNN, citat de Mediafax. Sectorul manufacturier american a înregistrat scăderi în 2019, fiind afectat de războiul tarifar dintre SUA și China, și nici pe plan gobal lucrurile nu stau mai bine, datele indicând vânzări în scădere.

„Declinul pe piața auto auto globală, începând cu mijlocul anului 2018, a reprezentat un factor fundamental în criza producției globale, iar imaginea de ansamblu a vânzărilor de mașini se dovedește a fi mult mai rea decât ne așteptam”, a declarat Brian Coulton, economist-șef la agenția de rating Fitch, conform sursei precizate.

Cu doar o lună rămasă până la finalul anului, vânzările de automobile, la nivel mondial, se află pe drumul unei scăderi de 3,1 milioane, aproximativ 4%, pentru anul acesta, potrivit datelor Fitch. Acesta ar reprezenta cel mai mare declin din 2008, atunci când a izbucnit criza financiară, vânzările coborând pentru al doilea an consecutiv.

Fitch se așteaptă ca vânzările mondiale de mașini să ajungă la 77,5 de milioane în 2019.

Slăbirea cererii din China, care este cea mai mare piață auto din lume și statul unde vânzările au scăzut, anul acesta, cu 11% până în prezent, este principalul factor de declin în sectorul auto. La începutul acestui an, Beijing a redus subvenția pentru vehiculele electrice, ceea ce a dus la o coborâre a vânzărilor.

„Nu există prea multe motive pentru a anticipa o revenire a vânzărilor globale de mașini în 2020, chiar dacă vânzările din China ar putea înregistra o recuperare ușoară de aproximativ 1%. Acest lucru înseamnă că piața auto va continua să fie o povară pentru producția globală și pentru economiile care au o expunere ridicată în acest sector, cum ar fi Germania”, a subliniat economistul de la Fitch.

Germania este deja la un pas de recesiune, iar zilele trecute producătorul auto german Audi a anunțat că va elimina 7.500 locuri de muncă.

Războiul comercial dintre Statele Unite și China a fost cea mai mare temă a anului. În ceea ce privește producția globală, aceasta ar putea să aiba o revenire în 2020, dar acest lucru depinde și de existența unui acord între cele două mari economii ale lumii.

Bejijngul și Washingtonul au ajuns, în octombrie, la un acord preliminar, care nu a fost încă semnat. Investitorii încep să se întrebe dacă această primă fază va duce vreodată la un acord comercial complet.

Următoarea etapă de majorare a tarifelor va fi declanșată la 15 decembrie și va viza bunuri de consum.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.