YouTube are un nou design, un nou logo şi noi facilităţi

YouTube are un nou design, un nou logo și noi facilități

Numărul 34-35, 5-18 sept. 2017  »  Conectarea la era digitală

YouTube primeşte un design nou şi, pentru prima oară în ultimii 12 ani, schimbă logoul, informează News.ro. Cel mai important site de conţinut video şi-a păstrat logoul din 2005, când a fost lansat, şi a fost păstrat de Google după ce l-a achiziţionat în 2006.

Modificarea logoului este simplă, dar semnificativă. Bula roşie a fost mutată de pe cuvântul Tube şi a fost transformată într-un buton care reprezintă funcţia Play.

În afară de logo, site-ul – care a depăşit 1,5 miliarde de utilizatori pe lună – schimbă cu aceeaşi ocazie şi designul. Testat cu un  număr redus de utilizatori timp de mai multe luni, noul design reprezintă filosofia Material pe care Google a aplicat-o în decursul ultimilor ani pe majoritatea serviciilor sale.

Folosit de produse precum Android, Gmail, Google Drive sau Photos, Material Design înseamnă text mai clar şi uşor de citit şi mai mult spaţiu alb. Pentru asta, Google a renunţat la elemente de design care creau impresia de aglomeraţie, precum umbre, efecte 3D şi altele.

Dincolo de schimbările vizuale, Google a umblat şi la facilităţile YouTube. Ideea de bază, care va fi dusă la final pe o perioadă mai îndelungată, este de a crea un serviciu uniform, în care aceleaşi opţiuni să fie disponibile pe toate platformele. De exemplu, în prezent Google nu oferă pe desktop unele dintre funcţiile disponibile pe telefoane şi invers. Astfel, funcţia care permite schimbarea vitezei de redare, disponibilă de mulţi ani pe desktop, va fi în curând implementată şi pentru aplicaţia mobilă. La fel, unele dintre funcţiile de pe mobile vor ajunge şi pe desktop. De exemplu, minimizarea playerului video, care permite navigarea în paralel pe site, va fi disponibilă şi pe calculatoare.

În prezent, Google experimentează o nouă facilitate în cadrul aplicaţiei mobile, care, speră compania americană, va fi pe placul tinerilor şi va genera mai multe afişări. Este vorba despre navigarea de la un video la altul printr-un swipe orizontal. De exemplu, o mişcare cu degetul pe ecran de la dreapta la stânga va afişa un alt clip pe care algoritmul folosit de YouTube pentru recomandări îl consideră potrivit pentru utilizator. Un gest similar, dar în direcţia inversă, va realiza revenirea la clipul anterior.

(Sursa foto: tashka2000 / 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.