169 milioane euro pentru promovarea produselor agricole europene
Numărul 1, 16-22 ianuarie 2018 » Fonduri europene
Cei interesați își pot prezenta propunerile până la 12 aprilie 2018
Executivul de la Bruxelles a lansat cereri de propuneri privind programe pentru promovarea produselor agricole europene, atât la nivel mondial, cât și în cadrul UE. În total, 169 de milioane euro sunt disponibile pentru cofinanțarea programelor, față de 142 de milioane euro în 2017. Programele pot viza o gamă amplă de tematici, de la campanii generale privind alimentația sănătoasă la sectoare de piață specifice.
„Aproximativ două treimi din finanțarea disponibilă sunt destinate promovării produselor alimentare din UE în țările din afara UE, în special în cele în care există un mare potențial de creștere a exporturilor agroalimentare din UE, precum Canada, Japonia, China, Mexic și Columbia. În privința programelor din cadrul UE, accentul ar trebui să se pună pe informarea consumatorilor cu privire la diferitele sisteme și etichete de calitate ale UE, precum indicațiile geografice sau produsele ecologice. Finanțarea sectorială va fi dedicată programelor care promovează creșterea durabilă, inclusiv a ovinelor și a caprinelor. De asemenea, este prevăzută alocarea unei finanțări pentru campaniile menite să promoveze alimentația sănătoasă și creșterea consumului de fructe și legume”, se menționează într-un comunicat al CE. Cei interesați pot găsi lista completă a priorităților și a finanțărilor disponibile ale Comisiei Europene aici.
Cine își poate depune candidatura?
O gamă vastă de organizații, precum organizații comerciale, organizații de producători și organisme agroalimentare responsabile pentru activități de promovare, sunt eligibile pentru a solicita finanțare prin intermediul cererii de propuneri. Așa-numitele programe „simple” pot fi prezentate de una sau mai multe organizații din aceeași țară a UE; programele „multinaționale” pot fi prezentate fie de cel puțin două organizații naționale din cel puțin două state membre, fie de una sau mai multe organizații europene. Campaniile subsecvente se desfășoară de obicei timp de trei ani.
Propunerile ar trebui să fie prezentate până la 12 aprilie 2018 prin intermediul portalului specific. CE va evalua propunerile și va anunța în toamnă care vor fi beneficiarii.
Agenția Executivă a Uniunii Europene pentru Consumatori, Sănătate, Agricultură și Alimente (CHAFEA) furnizează o serie de instrumente menite să-i ajute pe candidați să își prezinte cu succes propunerile. Mai multe informații vor fi disponibile în cadrul unei serii de „zile de informare” care vor avea loc în întreaga UE. Prima zi de informare va avea loc la Bruxelles, la 31 ianuarie, și va fi deschisă tuturor potențialilor beneficiari, agențiilor de publicitate și autorităților naționale.
Teatrul pentru tineri, de la vocația națională la reputația internațională
Premii pentru conservarea și valorificarea „perlelor” patrimoniului cultural național
Toamna cinematografică, o adevărată... primăvară a creației artistice
Noaptea Albă a Filmului Românesc a revenit la București, Cluj-Napoca și Timișoara
Festivalul și concursul „George Enescu”, ediția 2024 – încununare a șase decenii de performanțe muzicale
O expoziție inedită despre măiestrie și fantezie în arhitectura interbelică
Cu dronele, la „înălțimea” unui spectacol multimedia: Simfonia Campionilor
Revitalizarea și valorizarea unui tezaur inestimabil: monumentele istorice