30.000 de euro investiți în dezvoltarea unui brand local al Țării Făgărașului

30.000 de euro investiți în dezvoltarea unui brand local al Țării Făgărașului

Numărul 14, 14-20 apr. 2021  »  Roza vânturilor

Acesta va fi lansat online în maximum două luni

Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Țara Făgărașului, care include 26 de comune, cu aproximativ 100 de sate, din județele Brașov și Sibiu, a alocat anul trecut 30.000 de euro pentru construcția unui brand local prin care se dorește o promovare națională și internațională a zonei, relatează Agerpres. „Anul trecut am alocat 30.000 de euro pentru construirea unui brand local Țara Făgărașului și a fost un efort destul de mare, pentru că ne străduim să ieșim din noroiul satului românesc. Este vorba de un proiect îndrăzneț, o investiție făcută de cele 26 UAT-uri, bani publici din bugete locale, care a început în urmă cu un an. S-a făcut pe două componente: un studiu de piață, plecând de la valorile fundamentale pe care noi le avem în Țara Făgărașului și mai departe am construit o siglă și un manual de brand, astfel încât să știm cui ne adresăm și ce ne dorim”, a declarat președintele Asociației, Florin Ioani, care este și primar al comunei Viștea din județul Brașov. El a subliniat că în Țara Făgărașului se face un turism aparte, „un turism de liniște”, diferit de zonele metropolitane, în condițiile în care această activitate a început să se dezvolte mult mai târziu în acest areal, respectiv abia în urmă cu 15-20 de ani.

„Am conștientizat cu toții că împreună putem crea un concept, un brand și să devenim o destinație în mijlocul țării. Zona noastră nu a fost până acum o zonă prin excelență de turism. Acesta s-a dezvoltat în ultimii 15-20 de ani, când am început să ne consolidăm și să ne remarcăm. Aflându-ne între două orașe importante - Sibiu și Brașov - trebuie cumva să ieșim în evidență printr-o destinație de sine stătătoare și diferită de cea metropolitană. Noi facem un turism aparte, un turism de nișă, un turism de liniște, diferit de cel din zonele urbane”, a subliniat Florin Ioani.

Potrivit sursei citate, strategia de dezvoltare a zonei a fost construită pe trei piloni: munte, apă și deal.

„De ce trei piloni de dezvoltare? Pentru că în Țara Făgărașului găsim toate formele de relief pe care noi le avem în România: munte, apă și deal. Țara Făgărașului se află la poalele Munților Făgăraș, cei mai importanți și spectaculoși din România, unde avem și brâul de sate, care formează partea de cultură și de completare a patrimoniului cultural. Al doilea pilon este apa, pentru că munții sunt străbătuți de râuri și lacuri și pe urmă este dealul. Anul acesta avem un motto: «Întoarcerea la natură»”, a explicat președintele asociației.

Țara Făgărașului a primit anul acesta o recunoaștere din partea bloggerilor care au vizitat-o, fiind declarată destinația anului 2020.

În ceea ce privește numărul de turiști care au vizitat zona, Florin Ioani susține că județul Brașov este pe primul loc din acest punct de vedere, iar anul trecut „muntele a bătut marea”, în condițiile în care în sezonul de vară capacitatea de cazare a fost ocupată aproape în totalitate.

„Noi am crescut cu câteva procente bune anul trecut, față de 2019, chiar dacă a fost pandemie, în ceea ce privește numărul de turiști. Din studiile pe care le avem am crescut cam cu 7- 8%, nu mult, dar am crescut, iar anul acesta ne-am propus să creștem cu 20%. Este o cifră fezabilă, pentru că nu stăm cu mâna în sân: am început să facem promovare, infotripuri, să creăm pachete turistice”, a spus Ioani.

De asemenea, pentru a putea scoate munca „la negru” din zona unităților de cazare, șeful Asociației de Dezvoltare Intercomunitară Țara Făgărașului a subliniat că tot anul trecut a fost creată o platformă de promovare prin care aceste pensiuni să poată beneficia gratis de promovare, cu condiția să fie autorizate. „A fost primul pas al nostru, al sistemului public, pentru a putea duce cât mai multe unități de cazare din zona de muncă «la negru». Facem infuzie de bani publici pentru a le crea o notorietate, dar aici nu pot beneficia decât cei care sunt autorizați”, a adăugat Florin Ioani.

În opinia sa, în Țara Făgărașului sunt aproximativ 400 de unități de cazare, cele mai multe case de vacanțe și pensiuni, majoritatea fiind clasificate cu trei margarete.

Nu în ultimul rând, Ioani a subliniat că asociația încearcă să promoveze în zonă și partea de turism în gospodării, agroturismul, în special „pentru a ține satele populate”. „Mi-aș dori ca un sfert din casele din localitățile zonei să poată să primească turiști, pentru că astfel putem revigora gospodăriile și pune în valoare produsele locale, putem ține tinerii în sat. Provocarea noastră este să ținem satele populate. Degeaba facem infrastructură, avem apă, avem canal, avem gaze naturale, avem electricitate, dar nu ai cui să te adresezi. Îmbătrânirea satului este o realitate și trebuie să curmăm cumva asta”, a concluzionat președintele Asociației de Dezvoltare Intercomunitară Țara Făgărașului.

Brandul local al Țării Făgărașului va fi lansat online în cel mult două luni.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)




Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.