3,526 milioane elevi și studenți în anul școlar/universitar 2019-2020

3,526 milioane elevi și studenți în anul școlar/universitar 2019-2020

Numărul 25-26, 30 iun. - 13 iul. 2020  »  Analize și sinteze

Populația școlară din sistemul național de educație a fost în anul școlar/universitar 2019 – 2020 de 3,526 milioane elevi și studenți, în scădere cu 21.100 comparativ cu anul școlar/universitar precedent, determinată în principal de scăderea înregistrată în învățământul primar și gimnazial (–11.500 elevi), potrivit datelor publicate de Institutul Național de Statistică (INS). Populația școlară a crescut comparativ cu anul școlar/universitar precedent în învățământul profesional (+11,4%), învățământul superior (+1,8%), învățământul antepreșcolar și preșcolar (+0,3%), respectiv în învățământul postliceal și de maiștri (+0,1%). Numărul absolvenților din anul școlar/universitar 2018 – 2019 a fost de 503.100 elevi și studenți, în creștere ușoară (+0,3%) comparativ cu anul școlar/universitar precedent.

Numărul studenților a crescut cu 9600

Potrivit INS, în anul școlar/universitar 2019 – 2020, aproape jumătate din populația școlară s-a regăsit în învățământulul primar și gimnazial (46,0%), iar circa o treime în învățământul liceal și cel antepreșcolar și preșcolar (17,5%, respectiv 15,6%). Din totalul populației școlare cuprinsă în sistemul de educație, 49,9% au fost elevii și studenții de sex masculin și 72,6% au studiat în mediul urban.

Comparativ cu anul școlar/universitar precedent, învățământul profesional, învățământul superior, învățământul antepreșcolar și preșcolar și învățământul postliceal și de maiștri sunt nivelurile care au înregistrat creșteri ale populației școlare (+10.300 elevi, +9.600 studenți/cursanți, +1.400 copii și, respectiv, +100 elevi).

În învățământul postlicea și de maiștri au fost înscriși 92.500 elevi, fiind însă cel mai puțin reprezentat nivel educațional din totalul populației școlare (2,6%).

Învățământul primar și gimnazial, precum și cel liceal, au cunoscut diminuări accentuate ale numărului de elevi înscriși în anul școlar 2019-2020 față de cel anterior (–31.000, respectiv –11.500).

Populația școlară a fost cuprinsă cu preponderență (94,9%) în unitățile școlare publice, iar 5,1% în unități școlare private.

Pe niveluri educaționale, cele mai reduse ponderi ale elevilor/studenților înscriși în unitățile din învățământul public s-au regăsit în învățământul superior (87,6%), respectiv postliceal și de maiștri (53,3%).

15 elevi/studenți la un cadru didactic

Gradul de cuprindere în învățământ al elevilor din grupa de vârstă 11 – 14 ani a înregistrat cel mai ridicat nivel (89,4%), comparativ cu cel al celorlalte grupe de vârstă. În anul universitar 2019 – 2020 au fost înscriși în învățământul superior 543.300 studenți/cursanți, din care 54,6% au fost studente/cursante. Cele mai atractive specializări (conform clasificării ISCED-F) din învățământul superior au fost cele de afaceri, administrație și drept (24,1% din totalul studenților/cursanților), respectiv de inginerie, prelucrare și construcții (20,4% din totalul studenților/cursanților).

Personalul didactic din cadrul sistemului educațional a însumat 234.800 persoane. Astfel, raportul mediu dintre populația școlară și numărul cadrelor didactice a fost de 15 elevi/studenți la un cadru didactic. Ponderea personalului didactic de sex feminin este majoritară, atât la nivelul întregului sistem educațional (78,2%), cât și pe nivelurile de educație.

124 800 absolvenți ai învățământului superior

Numărul absolvenților din anul școlar/ universitar 2018 – 2019 aparținând nivelurilor educaționale gimnazial, liceal, profesional, postliceal și de maiștri, respectiv superior (licență, master și doctorat, cursuri postuniversitare și programe postdoctorale de cercetare avansată) a fost de 503 100. Preponderente au fost absolventele, în număr de 263.700, reprezentând 52,4%. Din totalul absolvenților, au finalizat în mediul urban 82,0% și 18,0% în mediul rural.

Învățământul profesional a fost absolvit de 23.100 elevi, dintre care 97,0% au urmat cursurile unităților școlare aparținând sectorului public, iar numai 3,0% pe cele din sectorul privat.

Învățământul postliceal și de maiștri a fost absolvit de 29.400 elevi, din care 62,7% au urmat cursurile unităților școlare aparținând sectorului public, iar peste o treime (37,3%) pe cele din sectorul privat.

În învățământul superior, numărul absolvenților cu diplomă a fost de 124 800 studenți/cursanți, din care studentele/cursantele au reprezentat 59,0%. Absolvenții cu diplomă ai învățământului superior au provenit cu preponderență din facultățile cu profil afaceri, administrație și drept (26,7%), inginerie, prelucrare și construcții (18,6%), respectiv sănătate și asistență socială (11,2%).

Referitor la rata abandonului, în anul școlar 2018/2019 s-au înregistrat următoarele valori: 1,6% în învățământul primar, 1,7% în învățământul gimnazial și 2,6% în învățământul liceal și profesional.

(Copyright foto: 123RF Stock Photo)

Comentariile vor fi publicate doar după validarea acestora de către moderator. Nu vor fi publicate comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau la ură, precum și acuzații fără acoperire. Vă mulțumim!


Site-ul ceccarbusinessmagazine.ro folosește cookie-uri pentru analiza traficului și pentru îmbunătățirea experienței de navigare. Sunt incluse aici și cookie-urile companiilor/serviciilor terțe plasate pe acest site (Google Analytics, Facebook, Twitter, Disqus). Continuând să utilizezi acest website, ești de acord cu stocarea tuturor cookie-urilor pe acest device.