A fost descoperit un nou ocean în sistemul nostru solar; cercetătorii spun că există apă pe Ceres

Telex » Știri 12 august 2020

C

PUBLICITATE
tătorii spun că au găsit dovezi care sugerează că există apă pe planeta pitică Ceres, situat în centura de asteroizi dintre Marte şi Jupiter, informează Mediafax. Dacă Ceres are un ocean vast sub crusta sa glaciară, există şansa ca acesta să găzduiască viaţă într-o anumită formă.

Este cunoscut faptul că, în sistemul nostru solar, doar Terra are apă din abundenţă pe suprafaţa sa. De asemenea, oamenii de ştiinţă au descoperit că lunile Enceladus şi Europa au amândouă oceane masive subterane, care pot avea ingredientele necesare pentru a susţine viaţa.

Dar o echipă de cercetători a publicat un studiu din care rezultă că au descoperit existenţa unui ocean subteran şi pe planeta pitică Ceres.

Ceres este o lună mare, îngheţată, care se află în centura de asteroizi dintre Jupiter şi Marte. Corpul ceresc nu este destul de mare pentru a fi considerat planetă, aşa că a fost încadrată în categoria planetelor pitici.

Într-o nouă serie de studii publicate în revista Nature, cercetătorii spun că au descoperit dovezi ale unui ocean masiv subteran de apă sărată care se află sub cochilia glaciară a planetei pitice.