A fost descoperit un nou ocean în sistemul nostru solar; cercetătorii spun că există apă pe Ceres

Telex » Știri 12 august, 10:59

Cercetătorii spun că au găsit dovezi care sugerează că există apă pe planeta pitică Ceres, situat în centura de asteroizi dintre Marte și Jupiter, informează Mediafax. Dacă Ceres are un ocean vast sub crusta sa glaciară, există șansa ca acesta să găzduiască viață într-o anumită formă.

Este cunoscut faptul că, în sistemul nostru solar, doar Terra are apă din abundență pe suprafața sa. De asemenea, oamenii de știință au descoperit că lunile Enceladus și Europa au amândouă oceane masive subterane, care pot avea ingredientele necesare pentru a susține viața.

Dar o echipă de cercetători a publicat un studiu din care rezultă că au descoperit existența unui ocean subteran și pe planeta pitică Ceres.

Ceres este o lună mare, înghețată, care se află în centura de asteroizi dintre Jupiter și Marte. Corpul ceresc nu este destul de mare pentru a fi considerat planetă, așa că a fost încadrată în categoria planetelor pitici.

Într-o nouă serie de studii publicate în revista Nature, cercetătorii spun că au descoperit dovezi ale unui ocean masiv subteran de apă sărată care se află sub cochilia glaciară a planetei pitice.

Comentariile vor fi publicate doar după validarea acestora de către moderator. Nu vor fi publicate comentariile care conțin injurii, un limbaj licențios, instigare la încălcarea legii, la violență sau la ură, precum și acuzații fără acoperire. Vă mulțumim!